Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Patru sporturi care ne ajută să slăbim. O strategie corectă combină alimentația și mișcarea

Adevărul este că nu orice sport ajută atunci când obiectivul tău este să scazi în greutate. Unele sporturi sunt mai eficiente în acest sens, iar altele nu, ba chiar pot să te facă să pui câteva kilograme!

Roxana Lupu 0 comentarii

Actualizat: 01.01.2018 - 15:57

Adevărul este că nu orice sport ajută atunci când obiectivul tău este să scazi în greutate. Unele sporturi sunt mai eficiente în acest sens, iar altele nu, ba chiar pot să te facă să pui câteva kilograme! 

Cum e posibil să iei în greutate făcând sport? Simplu: efortul este resimțit astfel încât creierul îi cere organismului mai multă mâncare pentru a compensa consumul de energie. Înotul e un astfel de exemplu: caloriile pe care le consumi înotând nu sunt printre cele mai ridicate, iar partea cu adevărat proastă este că îți provoacă o foame de lup.

Sigur că o strategie corectă pentru slăbit este în primul rând una personalizată, ce combină adecvat alimentația și mișcarea. Ne vom concentra acum, generic, pe tipurile de efort care dau cele mai bune rezultate atât pe cântar, cât și în oglindă.

Alergarea

Este una dintre cele mai eficiente metode, însă pe termen mai lung. Mai e ceva: contează ritmul în care alergi. Pentru a scăpa de kilogramele în plus, alege să alergi ușor, constant și fără pauze mari între alergări – nu mai mult de 2, 3 zile între sesiuni. Poți include în programul de antrenament și alergări de forță, la deal.

Ciclismul sau spinning-ul

Depinde de nivelul de fitness și anduranță la care te găsești pentru a slăbi din ciclism.

De fapt, este o afirmație valabilă pentru orice sport ai aborda. Dacă nivelul tău de fitness și anduranță este ridicat și corpul tău e obișnuit cu acel tip de mișcare, șansele de slăbire sunt, din păcate, minime. Ai mai multe șanse de a reuși exclusiv prin dietă decât printr-un sport cu care corpul tău este confortabil. Așa că trebuie să îl șochezi.

Dacă nu ai mai pedalat în mod organizat până acum, ciclismul te va ajuta, fie el de tip mountainbike sau de șosea. Dacă ai mai ieșit la ceva plimbări prin parc sau ture cu bicicleta, încear-că bicicleta staționară, adică spinning-ul. Este un antrenament cardio foarte intens, de anduranță, și cele mai importante beneficii sunt sănătatea inimii și creșterea capacității pulmonare. Slăbitul vine ca bonus.

Săritul corzii

Sigur ai făcut asta în copilărie și îți amin-tești cât de distractiv era. În funcție de greutatea pe care o ai, sărind coarda timp de o oră arzi între 800 și 1.200 de calorii, ceea ce este foarte mult! Topește grăsimea corporală, tonifică și îți crește anduranța!

Zumba sau Kangoo Jumps

Zumba combină elemente de fitness, gimnastică și dans și este un mod distractiv de a face mișcare. Nu doar că te ajută să slăbești – arzi cam 500 până la 1.000 de calorii pe oră –, dar te eliberează de stresul zilei și te binedispune.

Kangoo Jumps este un tip de aerobic ce implică încălțările speciale de tip ghete înălțate pe arcuri și sărituri pe ritmuri muzicale. Arde grăsimile, slăbește, tonifică abdomenul, mușchii fesieri și picioarele. 


SFATURI

Cum îți menții greutatea?

Unul dintre aspectele fundamentale ale unei cure de slăbire privește menținerea greutății scăzute, odată atinse. Așa că renunțarea la sport imediat ce ți-ai atins obiectivul este exclusă. Practicarea activităților sportive ajută în primul rând la menținerea greutății corporale, împreună cu dieta și un stil de viață sănătos.

Și cum ai putea renunța la el când îți oferă atât de multe: o sănătate de neclintit, îmbunătățirea presiunii arteriale, a capacității pulmonare, a funcțiilor inimii, reglarea insulinei, întărirea mușchilor și a oaselor și așa mai departe.

Nu putem, însă, vorbi despre slăbit fără a face câteva mențiuni importante la capitolul alimentație. Iată câteva reguli, care combinate cu 2, 3 variante de mișcare, te ajută să ajungi la greutatea dorită.

Cosmina Grigore, nutriționist și coach la clinica de medicină integrativă Quantum Therapy, ne spune câteva lucruri despre asta.

„Este important să renunți la zahăr sau să reduci consumul; asigură-te că ai o digestie bună și nu întâmpini probleme precum balonări, reflux gastrointestinal; redu grăsimile, elimină prăjelile, dar introdu în meniul tău grăsimi bune, precum cele din avocado, somon, nuci, migdale, caju, ulei de măsline. Consumă proteine după efort, carne sau shake-uri proteice (pudră proteică din mazăre, de exemplu), pentru vegetarieni.“

Ideal este să ajungi la un nutriționist sportiv, care poate lua în calcul toate particularitățile tale, de sănătate, alimentație, efort, program zilnic.

Mult succes, cu puțină perseverență și motivație vei ajunge la silueta pe care o dorești!

 

Comentarii

loading...