12 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialFormula 1 si-a schimbat patronul

Formula 1 si-a schimbat patronul

Patronul Formulei 1, britanicul Bernie Ecclestone, si banca germana Bayern LB au anuntat ca au vandut pachetele de actiuni detinute in cadrul societatii SLEC, care gestioneaza drepturile comerciale asupra Campionatului Mondial de F1, grupului de investitii CVC Capital Partners. In urma acestui acord, grupul CVC a preluat controlul asupra societatii SLEC, Bernie Ecclestone, in varsta de 75 de ani, renuntand la cele 25 de procente detinute in cadrul societatii, iar banca Bayern LB la pachetul de 48 la suta din actiuni. Actiunile au fost cumparate de firma Alpha Prema, al carei principal actionar este CVC Capital Partners. Restul actiunilor este detinut de bancile americane JP Morgan si Lehman Brothers, cu care CVC Capital Partners se afla in discutii privind preluarea acestora.
Partile implicate in tranzactie nu au dat publicitatii valoarea acordului, insa presa specializata estimeaza ca este vorba de cateva sute de milioane de euro.
Anual, Campionatul Mondial de Formula 1 genereaza venituri estimate la 800 de milioane de dolari, constructorii primind numai 25 la suta din aceasta suma. Cinci constructori (Renault, BMW, Honda, DaimlerChrysler si Toyota) au amenintat ca vor infiinta, incepand din 2008, un campionat paralel de F1 in cazul in care acest procent nu va fi marit la 75 la suta.

Cele mai citite

Guvernul va da un OUG joi prin care numărul funcțiilor de conducere ar putea ajunge la 10% în aparatul de stat

Guvernul urmează să aprobe în şedinţa de joi un proiect de ordonanţă de urgenţă(OUG) privind modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, precum posibilitatea stabilirii, în anumite...

Atentat Moscova: bilanțul atacului a ajuns la 143 de morți

Bilanţul atentatului comis în suburbia Moscovei săptămâna trecută a urcat miercuri la 143 de morţi, potrivit unui nou raport comunicat de autorităţile ruse, atacul...

UE cere ca Facebook și Tik Tok să combată falsurile create cu inteligența artificială

UE, prin Comisia Europeană, a cerut marilor site-uri de socializare, precum TikTok și Facebook, să eticheteze clar publicitatea politică și să reducă "viralitatea conținutului"...
Ultima oră
Pe aceeași temă