Premierul Victor Ponta a declarat, joi searฤ, în cadrul unei emisiunii de pe B1 TV, cฤ nu considerฤ forma iniลฃialฤ a contractului cu Bechtel o greลealฤ.
Premierul Ponta apreciazฤ cฤ forma iniลฃialฤ a contractului cu Bechtel, avizatฤ de Guvernul Nฤstase, a fost bunฤ, dar admite cฤ nu a citit acea formฤ ลi nici nu cunoaลte detalii din contract, deoarece acesta are „sute de pagini” ลi nu este „domeniul” sฤu, insistând însฤ cฤ miniลtrii PD sunt vinovaลฃi.El a apreciat cฤ problemele în contractul cu Bechtel au fost generate de conducerea „incompetentฤ ลi iresponsabilฤ” a Ministerului Transporturilor din 2005, care a început sฤ renegocieze contractul în loc sฤ-l punฤ în aplicare.
În 2005, Ministerul Transporturilor era condus de cฤtre democratul Gheorghe Dobre.
Întrebat dacฤ acest contract era bun în forma iniลฃialฤ, avizatฤ în 2004, când Guvernul era condus de social-democratul Adrian Nฤstase, Ponta a rฤspuns cฤ aลa crede, dupฤ care însฤ a admis cฤ nu cunoaลte acea formฤ.
„E un contract bun (cel din 2004-n.r.). Eu aลa cred, nu l-am vฤzut în forma iniลฃialฤ, ลtiam despre preลฃ ลi despre faptul cฤ avem nevoie de autostrada asta. Nu cunosc detalii din contract, nu am participat în niciun fel”, a spus Ponta.
Citeลte ลi: Ponta: Nu cred în unicameralism. Doar comuniลtii au fฤcut o singurฤ camerฤ
Întrebat dacฤ nu a avut curiozitatea sฤ se uite pe acest contract având în vedere cฤ este vorba de plata a milioane de euro din bugetul României, Ponta a rฤspuns cฤ sunt „sute de pagini” ลi cฤ nu este „domeniul” sฤu, el pricepându-se la drept penal, nu la drept comercal.
La remarca moderatorului cฤ ar trebui sฤ fie domeniul sฤu în calitate de prim-ministru, având în vedere cฤ din bugetul sunt plฤtite sume importante, Ponta a rฤspuns cฤ istoria sau arheologia politicฤ intrฤ în competenลฃele ale.
Guvernul a reziliat contractul cu Bechtel pentru construirea Autostrฤzii Transilvania, statul român urmând sฤ plฤteascฤ companiei americane 37,2 milioane de euro ลi datorii de 50 milioane de euro.
Proiectul autostrฤzii Braลov-Borล, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 ลi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat pânฤ cel târziu în 2012.
Pe fondul disputelor politice iniลฃiate de partidele care s-au succedat la guvernare ลi fฤrฤ bani alocaลฃi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar pânฤ în prezent au fost executaลฃi doar 52 de kilometri pentru 1,4 miliarde de euro.
// <![CDATA[
www_server_root = 'http://worker.contentchannel.ro/player';
if(typeof flowplayer == 'undefined') {
document.write('’);
document.write(”);
}
var domain = document.domain;
var domain_split = domain.split(‘.’);
var cHannel_domain = domain_split[domain_split.length-2] + „.” + domain_split[domain_split.length-1];
document.write(unescape(„%3Cscript src=’http://worker.contentchannel.ro/player/singleplayer_min/64adc0ab9f86ced9a0abb2d1935e61ae/”+ cHannel_domain +”‘ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E”));
// ]]>