Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

foto: shutterstock

Pariurile sportive – fenomen social asociat sportului

Pasionații de cazinouri au la dispoziție două variante: cazinourile online și cele onsite.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 15.05.2019 - 09:43

Pariurile sportive au luat o amploare deosebită în epoca modernă. Operatorii de specialitate de pe piață dezvoltă o veritabilă concurență, paralelă cu desfășurarea competițiilor sportive în sine. Din acest punct de vedere, se poate vorbi, fără teama de a greși, de pariurile sportive ca un nou tărâm de competitivitate, specific economiei de piață, precum și despre variabila socială a fenomenului pariurilor sportive.

Deși este considerat o ”invenție” a secolului XXI, pariul există, lângă aproape orice formă de competiție, din cele mai vechi timpuri. Încercări de pronosticare a unor rezultate, ori deznodăminte ale întrecerilor, sunt consemnate încă din timpuri edițiilor olimpice antice.

De asemenea, să nu uităm de celebrele curse de cai găzduite de Hipodromul bucureștean, la finele secolului al XIX-lea. Nevoia de informare a celor care pariau diverse sume pe rezultatele finale ale derby-urilor au condus către apariția ziarului ”Sportul”. În plus, în Marea Britanie, cercurile selecte ale societății aveau un obicei ”de stofă” prin plasarea unor mize, în genul jucătorilor de bursă, în aria pariurilor sportive. Exemplele de această natură sunt extrem de multe și de diverse, ceea ce înseamnă că popularitatea pariurilor sportive este foarte dificil de cuprins între limite exacte. 

Astfel, se relevă în mod clar asocierea pariurilor sportive atât cu sportul și dezvoltarea acestuia, precum și cu mass-media de specialitate.

Pariurile sportive au căpătat, în ultimii ani, o formă cizelată, beneficiind de strategii pe termen mediu și lung, abordări tactice, site-uri de specialitate și așa mai departe. Astfel, lumea pariurilor sportive, o industrie aparte desigur, s-a modernizat și a devenit dacă nu un liant, măcar o importantă pârghie între sport, jurnalism sportiv și publicul consumator.

Din această relație pluridisciplinară s-a dezvoltat, ulterior, rolul caselor de pariuri ca sponsor al diverselor evenimente sau chiar echipe. Un exemplu concret este Fortuna, nume care poate fi cu ușurință observat pe tricourile mai multor echipe de fotbal românești care joacă în prima ligă. De asemenea, Fortuna are maximum de reprezentativitate, în urma contractului prin care susține echipa națională de fotbal a României.

Beneficiile sunt în sens multiplu, vorbind atât de vizibilitatea branbdului, asocierea sa cu un simbol național, competitivitatea pe piața de profil, susținerea sportului prin reinvestirea unei părți de profit, și așa mai departe. Coborând și mai mult din abstractul acestei ipoteze, inregistrarea la Fortuna cu un cod vă oferă o mulțime de bonusuri

Mai important însă, conștientizarea jucătorului că prin participarea la pariurile sportive reprezintă, de fapt, integrarea într-un sistem ”trofic” al performanței, este de importanță covârșitoare. În sensul propus de Fortuna, orice bilet jucat într-o astfel de agenție înseamnă un mic ajutor pentru echipele naționale de fotbal ale României. În luna iunie, naționala de tineret a României va participa, după o pauză de mai bine de 20 de ani, la turneul final al Campionatului European de tineret sub 21 de ani, din Italia și San Marino. Turneul continental este și criteriu de calificare la Jocurile Olimpice de vară, de la Tokyo, din 2020. Iar la Jocurile Olimpice fotbalul românesc n-a mai fost de la Tokyo, din 1964...

Comentarii

loading...