15.2 C
București
miercuri, 5 octombrie 2022
AcasăSportFormula 1Şantierele lui Sorin Oprescu, lăsate de izbelişte de Gabriela Firea. Ruginesc şinele...

Şantierele lui Sorin Oprescu, lăsate de izbelişte de Gabriela Firea. Ruginesc şinele noi montate pe Bulevardul Liviu Rebreanu şi Şoseaua Pantelimon

În cartierul Titan, tramvaiele nu mai circulă de şase ani, de când a început modernizarea a 2,78 km de bulevard. Şi în Pantelimon ruginesc şinele, cu toate că Gabriela Firea promisese că situaţia va fi rezolvată până la finele anului trecut.

De când a fost aleasă primar general al Bucureştilor, Gabriela Firea nu a făcut altceva decât să dea vina pe  „greaua moştenire” lăsată de predecesorii săi Sorin Oprescu, Ştefănel Dan Marin şi Răzvan Sava în ceea ce priveşte proiectele de infrastructură nefinalizate la termen.

Au trecut însă şapte luni de când Firea conduce destinele Capitalei şi nu s-a mişcat mai nimic în acest sens. Şi asta chiar dacă primăriţa a făcut promisiuni peste promisiuni.

„Îmi doresc ca până la sfârșitul acestui an linia de tramvai de pe Șoseaua Pantelimon să fie funcțională 100%. Vom cere sprijinul Poliției Rutiere, al specialiștilor din cadrul RATB și al celor din cadrul Administrației Străzilor, astfel încât să existe o coordonare a tuturor lucrărilor care au mai rămas de executat. Pentru a finaliza acest șantier într-un timp cât mai scurt, este imperios necesar să lucrăm în echipă, cât mai organizat și responsabil”, scria pe Facebook, în octombrie, edilul general. Promisiune nerespectată, pentru că nici până în ziua de azi tramvaiele nu circulă pe Şoseaua Pantelimon, între intersecţia cu Bulevardul Chişinău şi Granitul.

Reabilitarea șoselelor Iancului și Pantelimon se afla în planurile edilitare ale municipalității încă din 2008, când Consiliul General al Capitalei aproba indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea celor două artere. Pentru reabilitarea Şoselei Pantelimon au fost estimate fonduri de 73,28 milioane de euro, iar durata de execuție era stabilită la 12 luni.

În această sumă erau incluse reabilitarea totală a 3,85 km de drum la trei benzi pe fiecare sens, reabilitare totală și management trafic pentru 6,51 kilometri de linie de tramvai, reconstrucția și modernizarea a 15 peroane și modernizarea capătului RATB din zona Granitului – Cora. Lucrările au tărăgănat însă ani la rând, din cauza faptului că acum doi ani constructorul Tehnologica Radion a intrat în insolvenţă.

Șase ani pentru nici 3 km de şosea

Câţiva kilometri mai la sud, şinele noi de tramvai ruginesc pe Bulevardul Liviu Rebreanu, a cărui modernizare a început în 2011.

După cum a anunţat Primăria Capitalei la finele lunii iunie a anului trecut, deci după ce Gabriela Firea fusese instalată edil,  modernizarea Bd. Liviu Rebreanu ar fi trebuit să fie gata în iulie 2016. Ulterior, Primăria a anunţat luna august ca termen final, însă nici acum nu e gata  lucrarea, iar circulaţia tramvaielor nu a fost reluată, chiar dacă, tehnic vorbind, era posibil acest lucru – şinele sunt montate, ba a fost instalată chiar şi linia de contact.

Şi asta cu toate că pe panoul de identificare a investiţiei scrie că termenul de finalizare a lucrărilor de modernizare este februarie 2017. Fostul primar Sorin Oprescu le-a dat constructorilor PACO şi Euroconstruct un termen extrem de generos, de trei ani, pentru a reface puţin peste un kilometru de şosea şi linie de tramvai, dar nici aşa nu a fost respectat.

Investiţia a fost gândită prost de la bun început, dat fiind că lucrările la cele două tronsoane, în lungime totală de 2,78 km, nu au început concomitent, ci succesiv. În 2011 muncitorii au început să lucreze pe primul tronson, de 1,7 kilometri, situat între Camil Ressu și Nicolae Grigorescu, care a fost finalizat în 2014. Abia atunci au început lucrările la următorul sector, până la intersecţia cu Bulevardul 1 Decembrie. Din această cauză, şinele noi montate pe primul sector acum trei ani ruginesc, pentru că tramvaiele nu pot circula.

Transportul gratuit şi benzile unice, date uitării

Dar promisiunile fără acoperire ale Gabrielei Firea nu se opresc la aceste două bulevarde. În luna august 2016, primarul general promitea că va face benzi unice pentru RATB pe 12 artere din Bucureşti, precizând că acestea au şi fost identificate împreună cu reprezentanţii RATB. Ulterior, primăriţa şi-a nuanţat declaraţia şi a spus că benzile unice vor fi făcute după ce vor sosi autobuzele noi. Cum acestea nu au fost cumpărate încă, totul a rămas neschimbat.

Şi tot de RATB se leagă şi o idee enunţată de Firea chiar imediat după ce a fost validată ca primar, şi anume că va face transport public gratuit în Bucureşti: „Am vorbit cu specialişti şi am făcut un calcul de oportunitate şi am decis că se poate face. E un plan economic ce poate fi aplicat. Proiectul este fezabil, mai ales dacă RATB îşi va acoperi din cheltuieli vânzând în străinătate tramvaie fabricate în România”. Apoi, şi de această dată edilul a dat înapoi, din fericire, pentru că un transport civilizat nu se poate face decât contra cost.  

Spitalul Gomoiu, altă restanţă

Un alt termen nerespectat de primarul general se referă la Spitalul Gomoiu. „Chiar din timpul campaniei electorale am aflat de situația concretă în care se află două spitale foarte importante din București, ale căror lucrări de construcție sau reabilitare trenau de foarte mult timp. M-am interesat săptămânal de situația lucrărilor la aceste spitale, am avut numeroase întâlniri cu toate părțile implicate  –  constructori, consultanți. Datorită acestor eforturi, la finalul acestui an vor fi finalizate lucrările la Spitalul Gomoiu, care va fi cel mai mare și mai modern spital de pediatrie din România”, spunea Firea în luna noiembrie. E începutul lunii februarie şi spitalul nu e gata. 

Cele mai citite

Președintele Iohannis participă la reuniunea de la Praga. România este membru fondator în Comunitatea Politică Europeană

România a intrat relativ recent și cu mari eforturi în Uniunea Europeană, dar acum țara noastră devine membru fondator în Comunitatea Politică Europeană, cea...

Sebastian Burduja laudă specialiștii români din domeniul inteligenței artificiale

România are o şcoală de matematică excepţională şi unii dintre cei mai buni oameni din lume în domeniul inteligenței artificiale şi al machine learning...

Polonia cere să primească arme nucleare americane pe teritoriul ei

Polonia cere să primească arme nucleare americane pe teritoriul ei, a anunțat președintele Poloniei, Andrzej Duda. Liderul de la Varșovia a făcut această declarație într-un...
Ultima oră
Pe aceeași temă