BNR este ținta unui atac mediatic, pornit de circa o lună de zile și care vine dintr-o singură sursă, a declarat marți purtătorul de cuvânt al Băncii Naționale, Dan Suciu, citat de Agerpres.
„Atacurile mediatice vin dintr-o singură sursă, nu au nicio bază reală, nu se susțin cu documente, avansează date false, mai mult, conțin de prea multe ori neadevăruri economice și acuzații la limita linșajului. Toate acestea trec dincolo de legitimitatea interesului public în ceea ce privește activitatea Băncii Naționale. Nicio acuzație serioasă, de gravitatea celor invocate, nu se poate susține, indiferent de câte ori e repetată, printr-o simplă frază aruncată pe un blog”, a adăugat oficialul BNR.
Potrivit acestuia, acuzațiile lansate în spațiul public nu au niciun corespondent în realitate, reprezintă un atac la reputația BNR și face inutil demersul de a mai reacționa la încercarea de ducere în derizoriu a activității băncii centrale — instituție cu responsabilități, obligații și obiective de interes național.
„Să fim bine înțeleși: nu întrebările legate de activitatea complexă a BNR deranjează, ci acuzațiile fără conținut, total fanteziste și răuvoitoare. Nu se poate răspunde unui tir de simple aserțiuni care nu sunt susținute de nicio altă argumentație precum: ‘BNR a afectat economia reală dramatic prin greșelile intenționate de politică monetară și de credit’ sau ‘Tranzacțiile în marjă pe fondul unui regim valutar ‘curs cu flotare controlată’ permit câștigarea de benevolență din partea majorității parlamentare’. Nu se poate reacționa nici în fața unor acuzații false de la un cap la altul: ‘Când a avut pierdere (BNR, n.n.) suma a fost acoperită de la bugetul statului’, ‘Cine și-a tras bonusuri din împrumutul FMI? Anumiți angajați ai BNR’, care țin de ABC-ul domeniului de activitate al băncii centrale”, a mai subliniat Dan Suciu.
„BNR este oricând pregătită să răspundă la orice întrebare legitimă și coerentă despre activitatea sa. BNR înțelege și respectă pe deplin procesul de transparentizare în conformitate cu legea, cu interesul public și cu practica europeană a băncilor centrale. Website-ul BNR oferă publicului un mare volum de informații care răspund întrebărilor uzuale. De asemenea, nu vom ezita ca specialiștii și comunicatorii băncii să intre în orice dezbatere publică și să ofere toate informațiile necesare pentru o mai bună înțelegere a activității și a responsabilităților băncii. Dar Banca Centrală nu va răspunde unei campanii care are ca scop denigrarea instituției și care nu are nimic de a face cu informarea corectă a publicului”, a precizat Suciu.