Actul de identitate precum şi dovada plăţii amenzii de circulaţie se pot trimite, scanate, pe adresa de e-mail a fiecărui inspectorat de poliţie judeţean, dar şi la Poliţia Capitalei, anunţă Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), citat de Agerpres.
„Atât copia actului de identitate, necesară obţinerii unor documente de la poliţie (cazier judiciar, avize, atestate etc.), cât şi dovada plăţii amenzii de circulaţie se pot trimite, scanate, pe adresa de mail a fiecărui inspectorat de poliţie judeţean, precum şi al Poliţiei Capitalei. Astfel, pentru a nu mai apela la serviciile poştale sau pentru a nu vă mai deplasa la unitatea de poliţie, trebuie să transmiteţi dovada plăţii amenzii la e-mailul unităţii teritoriale din care face parte agentul constatator care v-a sancţionat. De asemenea, nu mai este nevoie să veniţi cu copie xerox a cărţii de identitate pentru a obţine documente eliberate de poliţie. Este suficient să transmiteţi copia scanată a documentului de identitate pe e-mailul inspectoratului de poliţie judeţean sau al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti”, se arată într-un comunicat al Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR).
Totodată, poliţiştii anunţă că, pentru obţinerea certificatului de cazier judiciar, nu se mai solicită timbrul fiscal în valoare de 2 lei.
Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult 3 zile de la data solicitării, în situaţiile în care cererea este depusă în România.