Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Anularea Turului Franței ar putea avea efecte devastatoare pentru echipe

O eventuală anulare a Turului Franţei, din cauza pandemiei de coronavirus, ar avea consecinţe grave, competiţia organizată de Amaury Sport Organisation (ASO) fiind un ''monument'' în Hexagon, dar şi plămânul economic al ciclismului profesionist, scrie AFP, citată de Agerpres.

Share

Rl online 0 comentarii

13.04.2020 - 22:14

Nu doar milioane de telespectatori ar fi privaţi de Marea Buclă. Competiţia este esenţială pentru bugetul echipelor implicate, în număr de 22 la ediţia din 2020 (27 iunie-19 iulie). Anularea Turului "deschide posibilitatea prăbuşirii economice a sectorului", avertizează Jean-Francois Mignot, autor al unei "Istorii a Turului Franţei".

Este puţin probabilă desfăşurarea Turului în perioada prevăzută, fiind luată în calcul amânarea pentru luna august.

"Este foarte simplu. Dacă turul nu are loc, ar putea dispărea nişte echipe, unii rutieri şi membri ai staff-urilor ar rămâne fără muncă", a avertizat Marc Madiot, managerul formaţiei Groupama-FDJ, cu un buget estimat la circa 20 de milioane de euro.

Pentru "sponsorii multor echipe, Turul Franţei este singurul motiv pentru a investi în ciclism şi nu în altceva", a explicat Jean-François Mignot.

"Sunt destul de puţine discipline sportive care se bazează în asemenea măsură pe un eveniment, care în plus este deţinut de un privat" şi nu de o federaţie, a subliniat Bruno Bianzina, director general al agenţiei Sport Market.

Graţie banilor veniţi din drepturile TV şi de la sponsori, cursa a devenit foarte profitabilă pentru ASO începând cu mijlocul anilor 1980, cifra sa de afaceri crescând de zece ori în următoarele două decenii, de la 5 la 50 de milioane de euro, potrivit unor estimări din cartea lui Jean-Francois Mignot.

ASO, care este şi proprietar al altor curse de prestigiu, printre care La Vuelta, nu oferă date, însă potrivit Sporsora, cifra de afaceri a ediţiei 2019 ar fi de circa 130 de milioane de euro. Aceasta ar însemna mai bine de jumătate de cifra de afaceri declarată în 2018 de ASO (233,5 milioane de euro).

Toţi observatorii consideră că o vară fără Tur ar fi o lovitură grea pentru ASO, care nu a răspuns AFP.

Sponsorii evenimentului ar avea şi ei de pierdut, fiindcă Turul Franţei este o ocazie unică de a avea un impact asupra marelui public.

Pierderile financiare nu s-ar limita la sectorul sportiv, turismul din Franţa urmând să aibă mult de suferit, dar şi colectivităţile care găzduiesc cursa, notează AFP.

Comentarii