16.2 C
Bucureศ™ti
miercuri, 9 octombrie 2024
AcasฤƒSpecialZboruri รŽNTร‚RZIATE din cauza vremii. VEZI care sunt DREPTURILE PASAGERILOR

Zboruri รŽNTร‚RZIATE din cauza vremii. VEZI care sunt DREPTURILE PASAGERILOR

Vremea rea din Europa a dat peste cap planurile de cฤƒlฤƒtorie ale multor consumatori care au achiziลฃionat bilete pentru avion, potrivit realitatea.net.

Autoritฤƒลฃile din unele state membre ale Uniunii Europene au solicitat aeroporturilor reducerea activitฤƒลฃii, ceea ce a dus la anularea sau întârzierea unor zboruri. Centrul European al Consumatorilor din România a anunลฃat care sunt de fapt drepturile pasagerilor.

„Transportul cu avionul în mod special a înregistrat o creลŸtere semnificativฤƒ de pasageri în ultimii ani. Aceastฤƒ creลŸtere a generat ลŸi inevitabile inconveniente în perioadele din an când traficul este mai intens sau atunci când vremea creeazฤƒ probleme. Ceea ce trebuie ลŸtiut ลŸi înลฃeles atât de consumatori cât ลŸi de cฤƒtre operatorii aerieni este cฤƒ drepturile pasagerilor nu pot fi „înzฤƒpezite” indiferent de cât de grele sunt condiลฃiile meteorologice”, a explicat Irina Chiriลฃoiu, director al Centrului European al Consumatorilor din România.

Consumatorii trebuie sฤƒ ลŸtie cฤƒ ลŸi în asemenea condiลฃii sunt protejaลฃi de legislaลฃie europeanฤƒ privind drepturile consumatorilor în transportul aerian, respectiv Regulamentul Parlamentului European ลŸi al Consiliului 261/2004.

Astfel de probleme, precum cele care au provocat anulฤƒrile ลŸi întârzierile curselor aeriene, sunt considerate drept împrejurฤƒri extraordinare, care nu putea fi prevฤƒzute, nici evitate. În consecinลฃฤƒ, consumatorii nu vor putea primi compensaลฃiile prevฤƒzute de Regulamentul 261/2004 pentru astfel de incidente de zbor.

În schimb, consumatorii trebuie sฤƒ beneficieze de alte drepturi:

Asistenลฃฤƒ: pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit mese ลŸi bฤƒuturi rฤƒcoritoare, direct proporลฃionale cu timpul de aลŸteptare ลŸi douฤƒ apeluri telefonice, mesaje prin telex, telefon sau fax. Dacฤƒ ora de plecare anticipatฤƒ este la cel puลฃin o zi dupฤƒ ora de plecare anunลฃatฤƒ iniลฃial, pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit cazare hotelierฤƒ ลŸi transportul dintre aeroport ลŸi locul cazฤƒrii.

Rambursare: în cazul întârzierii mai mari de 5 ore, dacฤƒ renunลฃฤƒ la cฤƒlฤƒtorie, pasagerilor trebuie sฤƒ li se ofere rambursarea, în termen de ลŸapte zile a întregului cost al biletului, la preลฃul de achiziลฃie pentru partea sau pฤƒrลฃile de cฤƒlฤƒtorie neefectuate ลŸi pentru partea sau pฤƒrลฃile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de cฤƒlฤƒtorie iniลฃial al pasagerului, împreunฤƒ cu, dacฤƒ este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare iniลฃial, cât mai repede posibil.

Rambursare sau redirecลฃionare: în cazul anulฤƒrii zborurilor pasagerilor trebuie sฤƒ li se ofere posibilitatea de a alege între: rambursarea, în termen de ลŸapte zile a întregului cost al biletului, la preลฃul de achiziลฃie pentru partea sau pฤƒrลฃile de cฤƒlฤƒtorie neefectuate ลŸi pentru partea sau pฤƒrลฃile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de cฤƒlฤƒtorie iniลฃial al pasagerului, împreunฤƒ cu, dacฤƒ este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare iniลฃial, cât mai repede posibil sau redirecลฃionarea, în condiลฃii de transport comparabile, spre destinaลฃia finalฤƒ, cât mai repede posibil sau redirecลฃionarea, în condiลฃii de transport comparabile, spre destinaลฃia finalฤƒ, la o datฤƒ ulterioarฤƒ, la alegerea pasagerului, sub rezerva existenลฃei unor locuri disponibile.

ECC Romania vฤƒ sfฤƒtuieลŸte ca în cazul în care nu primiลฃi asistenลฃฤƒ din partea companiei, pฤƒstraลฃi bonurile ลŸi chitanลฃele pentru cheltuielile cu masa, hotelul sau transportul dintre aeroport ลŸi hotel pe durata aลŸteptฤƒrii unui nou zbor, pentru a putea solicita ulterior rambursarea acestora de la compania aerianฤƒ. Atunci când ajungeลฃi la destinaลฃia finalฤƒ, transmiteลฃi cฤƒtre companie o solicitare de rambursare a acestor cheltuieli, împreunฤƒ cu, dacฤƒ este cazul, o solicitare de rambursare a costului biletului. Dacฤƒ nu primiลฃi niciun rฤƒspuns în 30 de zile sau rฤƒspunsul primit nu vฤƒ mulลฃumeลŸte, contactaลฃi biroul ECC.

„Transportul cu avionul în mod special a înregistrat o creลŸtere semnificativฤƒ de pasageri în ultimii ani. Aceastฤƒ creลŸtere a generat ลŸi inevitabile inconveniente în perioadele din an când traficul este mai intens sau atunci când vremea creeazฤƒ probleme. Ceea ce trebuie ลŸtiut ลŸi înลฃeles atât de consumatori cât ลŸi de cฤƒtre operatorii aerieni este cฤƒ drepturile pasagerilor nu pot fi „înzฤƒpezite” indiferent de cât de grele sunt condiลฃiile meteorologice”, a explicat Irina Chiriลฃoiu, director al Centrului European al Consumatorilor din România.

Consumatorii trebuie sฤƒ ลŸtie cฤƒ ลŸi în asemenea condiลฃii sunt protejaลฃi de legislaลฃie europeanฤƒ privind drepturile consumatorilor în transportul aerian, respectiv Regulamentul Parlamentului European ลŸi al Consiliului 261/2004.

Astfel de probleme, precum cele care au provocat anulฤƒrile ลŸi întârzierile curselor aeriene, sunt considerate drept împrejurฤƒri extraordinare, care nu putea fi prevฤƒzute, nici evitate. În consecinลฃฤƒ, consumatorii nu vor putea primi compensaลฃiile prevฤƒzute de Regulamentul 261/2004 pentru astfel de incidente de zbor.

În schimb, consumatorii trebuie sฤƒ beneficieze de alte drepturi:

Asistenลฃฤƒ: pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit mese ลŸi bฤƒuturi rฤƒcoritoare, direct proporลฃionale cu timpul de aลŸteptare ลŸi douฤƒ apeluri telefonice, mesaje prin telex, telefon sau fax. Dacฤƒ ora de plecare anticipatฤƒ este la cel puลฃin o zi dupฤƒ ora de plecare anunลฃatฤƒ iniลฃial, pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit cazare hotelierฤƒ ลŸi transportul dintre aeroport ลŸi locul cazฤƒrii.

Rambursare: în cazul întârzierii mai mari de 5 ore, dacฤƒ renunลฃฤƒ la cฤƒlฤƒtorie, pasagerilor trebuie sฤƒ li se ofere rambursarea, în termen de ลŸapte zile a întregului cost al biletului, la preลฃul de achiziลฃie pentru partea sau pฤƒrลฃile de cฤƒlฤƒtorie neefectuate ลŸi pentru partea sau pฤƒrลฃile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de cฤƒlฤƒtorie iniลฃial al pasagerului, împreunฤƒ cu, dacฤƒ este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare iniลฃial, cât mai repede posibil.

Rambursare sau redirecลฃionare: în cazul anulฤƒrii zborurilor pasagerilor trebuie sฤƒ li se ofere posibilitatea de a alege între: rambursarea, în termen de ลŸapte zile a întregului cost al biletului, la preลฃul de achiziลฃie pentru partea sau pฤƒrลฃile de cฤƒlฤƒtorie neefectuate ลŸi pentru partea sau pฤƒrลฃile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de cฤƒlฤƒtorie iniลฃial al pasagerului, împreunฤƒ cu, dacฤƒ este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare iniลฃial, cât mai repede posibil sau redirecลฃionarea, în condiลฃii de transport comparabile, spre destinaลฃia finalฤƒ, cât mai repede posibil sau redirecลฃionarea, în condiลฃii de transport comparabile, spre destinaลฃia finalฤƒ, la o datฤƒ ulterioarฤƒ, la alegerea pasagerului, sub rezerva existenลฃei unor locuri disponibile.

ECC Romania sfฤƒtuieลŸte ca în cazul în care nu primiลฃi asistenลฃฤƒ din partea companiei, sฤƒ fie pฤƒstrate bonurile ลŸi chitanลฃele pentru cheltuielile cu masa, hotelul sau transportul dintre aeroport ลŸi hotel pe durata aลŸteptฤƒrii unui nou zbor, pentru a putea solicita ulterior rambursarea acestora de la compania aerianฤƒ. Atunci când se ajunge la destinaลฃia finalฤƒ, este recomandatฤƒ transmiterea cฤƒtre companie o solicitare de rambursare a acestor cheltuieli, împreunฤƒ cu, dacฤƒ este cazul, o solicitare de rambursare a costului biletului.

Cele mai citite

Cel mai bogat artist din lume este Taylor Swift

Artista Taylor Swift a devenit cel mai bogat artist din lume, potrivit revistei Forbes. Cel mai bogat artist din lume este Taylor Swift Cรขntฤƒreaศ›a Taylor Swift...

UTA renunศ›ฤƒ la Ezekiel Imoh dupฤƒ doar ศ™ase luni!

Atacantul nigerian Ezekiel Imoh pฤƒrฤƒseศ™te UTA Arad dupฤƒ o perioadฤƒ scurtฤƒ de doar ศ™ase luni รฎn care a evoluat pentru echipa antrenatฤƒ de Mircea...

Ministrul Apฤƒrฤƒrii, Angel Tรฎlvฤƒr, e รฎn vizitฤƒ la militarii romรขni din Kosovo

Ministrul Apฤƒrฤƒrii, Angel Tรฎlvฤƒr, a declarat, marลฃi, dupฤƒ o vizitฤƒ la contingentul romรขnesc de la Pristina, cฤƒ militarii romรขni reprezintฤƒ cu cinste ลŸi profesionalism...
Ultima orฤƒ
Pe aceeaศ™i temฤƒ