Altea, Leon, Toledo, Altea XL. Cele patru modele SEAT ar putea fi asemuite cu o colectie "prét-a-portèr", semnata de Valter da Silva. Freetrack insa, in esenta un Altea XL cu tractiune integrala permanenta si garda la sol marita, reprezinta definitia completa a termenului MSV (Multi Sports Vehicle), avansat de SEAT inca de la prezentarea lui Altea. Pe scurt, Freetrack te lasa sa faci cam tot ce vrei cu el. Sa vedem…
SEAT Altea Freetrack reprezinta o imbinare aproape perfecta intre design, functionalitate, habitabilitate, performanta "on" dar si "off-road". Masina se adreseaza in general familiilor tinere, cu copii si o viata dinamica. Dar acest lucru nu inseamna ca la volanul sau n-ar putea fi vazut, de exemplu, un surfer sau un schior, celibatar convins, aflat in cautarea de noi aventuri. si exemplele ar putea continua…
Pe design nu are rost sa zabovim pream mult, imaginea sportiva, dinamica si rafinata a lui Altea fiind deja binecunoscuta. Freetrack are in plus o statura mai inalta, parasocuri impozante si sculptate agresiv si un kit de special pentru protejarea de zgarieturi a pasajelor rotilor. Evazarile chiar arata bine!
Bineinteles, nu trebuie uitat faptul ca Freetrack are la baza Altea XL, ceea ce se traduce printr-o Altea cu portbagaj (532 litri, in comparatie cu cei doar 409 litri oferiti de Altea). Iar prin deplasarea pe orizontala a scaunelor spate cu 14 cm se poate spori capacitatea de incarcare cu 100 litri, pana la 635. Mai mult, prin rabatarea completa a scaunelor spate se poate ajunge la 1604 litri. Ce sa mai comentam… ? E, ar mai fi ceva. Freetrack sta cam prost la spatiile de depozitare. De exemplu, pe plafon exista un tunel central cu trei "buzunare". Unu este pentru ochelarii de soare. Dar in celelalte doua nu prea vad ce se poate pune. Pentru locurile din spate exista insa, ascuns in acelasi tunel central, un monitor LCD iar intre scaunele fata se afla mufele RCA pentru ca acesta sa poata fi conectat la un DVD Player sau un dispozitiv de jocuri video. Bun, dar ,daca tot l-au pus, de ce nu este disponibil si un TV-tuner?
Atac si degajare
Marile atuuri ale lui Freetrack fata de concurenta (Renault Megane Scenic, Opel Zafira, Citroen C4 Picasso, etc.) sunt garda la sol marita, unghiul de atac de 17.6 grade si cel de degajare de 22.9 grade, ceea ce fac ca masina sa se transforme la nevoie intr-un pui de "off-roader". Acum, sa nu credeti ca puteti participa cu Freetrack la, sa spunem, Carpat Trophy! Dar pe drumurile forestiere sau pe teren accidentat usor nu o sa aveti probleme, mai ales daca beneficiati si de ajutorul tractiunii integrale permanente cu diferential central de tip Haldex (standard pe TDI 170 CP & TFSI 200 CP).
Zgomotos dar fortos
Freetrack-ul testat avea sub capota un 2.0 TDI de 170 CP. Este zgomotos, stiu. Toata lumea vorbeste de chestia asta. Dar, dupa ce se incalzeste, poluarea fonica mai scade in intensitate si, o data pornit la drum, uiti de ea. De ce? Pentru ca motorul trage fenomenal si are un raspuns demn de invidiat. Turbina nu ezita sa intre cand ai nevoie de ea iar daca se amesteca bine in cutia de viteze se pot obtine niste rezultate mai mult decat multumitoare. Atentie, pedala de acceleratie nu trebuie apasata cu mila si nici brusc. Cele mai bune rezultate se obtin daca se apasa hotarat si constant sau daca se dau scurte "sprituri" (se apasa acceleratia putin, dupa care se ia piciorul si se apasa din nou… Rezultatul? Turbina se "umfla" la capacitate maxima si "explodeaza") si continuati cu primul pas.
Din cauza garzii la sol si a centrului de greutate destul de ridicat, pe virajele abordate in forta, masina se apleaca destul de mult, dar nu periculos. Sa aveti insa grija la caracterul subvirator, pentru ca cei 170 CP sunt destul de naravasi. Electronica intervine la timp si tractiunea integrala ajuta, dar nu fortati legile fizicii.
Dimensiuni
Lungime (mm) 4.493
Liaime (mm) 1.788
Tnilaime (l) 1.622
Greutate (kg) 1.568
Motor – TDI-diesel
Putere (CP/rpm) 170/4.200
Cuplu (Nm/rpm) 350/1.800
Transmisie
Cutie manuali – 6s1 trepte, tracaiune integrali
Performanae
Vit. max. (km/h) 204
Acc. 0-100 km/h (s) 8.7
Consum test (l/100 km)
– urba 8.5
– extraurban 5.7
– test 7.5
Prea – de la 24.004 euro firi taxe