31.3 C
București
marți, 23 iulie 2024
AcasăSpecialVânzările de bunuri de folosință îndelungată au crescut cu 15,7% în T3

Vânzările de bunuri de folosință îndelungată au crescut cu 15,7% în T3

Vânzările de bunuri de folosință îndelungată au crescut cu 15,7% în T3, față de perioada similară din 2013, ajungând astfel la valoarea de 484 milioane de euro, potrivit GfK.

"Indicatorul de încredere al consumatorului a continuat să crească de-a lungul lui 2014, românii fiind optimişti în special în perioada alegerilor. Aşteptările legate de îmbunătățiri viitoare în materie de finanțele gospodăriilor au crescut, împreună cu o ameliorare în datoriile acestora. Acest context a creat o dorință crescută de cumpărare, cel mai probabil pentru produsele cu beneficii emoționale – precum bunurile de folosință îndelungată – în special în următorul trimestru, o perioadă ce va conține multe oportunități promoționale", arată rezultatele studiului GfK TEMAX pentru România, citat de Mediafax.

Patru din cele şapte sectoare au avut creşteri de două cifre în trimestrul al treilea: telecom (25,5%), electronice (21%), electrocasnice mari (18%) şi electrocasnice mici (18%). O uşoară creştere a fost simțită şi de piața IT, în timp ce sectorul de imprimante, multifuncționale şi consumabile a scăzut uşor. Piața foto a continuat să scadă, potrivit GfK TEMAX.

Astfel, în perioada iulie-septembrie, piața de telecom a ajuns la 144 milioane de euro, iar smartphone-urile au continuat să contribuie la evoluția pozitivă a acestui sector. Preferințele consumatorilor pentru telefoane cu caracteristici tehnice performante au fost confirmate de menținerea trendurilor crescătoare pentru procesoare puternice, camere foto cu rezoluție ridicată, ecrane de dimensiuni mari şi 4G. În schimb, cererea pentru telefoane mobile clasice a continuat să scadă, potrivit GfK.

Vânzările de electronice au crscut cu 21% în trimestrul al treilea, la 71 milioane de euro, cea mai bună performanţă fiind înregistrată de televizoarele cu ecran mare şi cele UHD, alături de o scădere considerabilă a prețurilor. De asemenea, o creştere puternică a fost înregistrată şi de monitoarele multifuncționale. Sectorul consolelelor video, precum şi cel audio au avut la rândul lor evoluții bune.

Sectorul de electrocasnice mari a avansat cu 18% în perioada analizată, atingând o valoare de 112 milioane de euro.
"Procesul de înlocuire a frigiderelor şi maşinilor de spălat – cumpărate în 2007/2008 şi care au ajuns la sfârşitul ciclului de utilizare– a început într-un ritm accelerat. În valoare, ratele de creştere de două cifre au fost observate şi pentru produsele noi, mai performante, precum frigiderele frost-free (până la 50%), maşini de spălat eco cu o capacitate mai mare, dar şi o penetrare crescută pentru produsele incorporabile, ce reprezintă 16% din vânzările de electrocasnice mari", se arată în raport.

În ceea ce priveşte electrocasnicele mici, cele mai remarcabile performanțe sunt ale aspiratoarelor şi ale storcătoarelor de fructe şi legume.

Sectorul IT a înregistrat o creştere de 4%, comparativ cu al treilea trimestru al anului trecut, însumând 103 milioane de euro.

Conform datelor GfK, desktop-urile sunt singurele produse care au scăzut – acestea având astfel un impact de încetinire a ritmului de creştere al sectorului. În cadrul acestuia, monitoarele şi perifericele au continuat să se dezvolte. Pentru segmentul de calculatoare portabile, desktop replacements, computing tablets şi lichidările de stoc pentru netbook-uri au generat vânzări mai mari. Pe de altă parte, din cauza prețurilor ridicate, laptopurile ultra thin şi laptopuri convertibile nu au reuşit să crească în vânzări. Creşterea segmentului de tablete a fost încetinită semnificativ din cauza erodării prețului, ca efect al lansării mai multor produse cu preț scăzut.

Față de aceeaşi perioadă a anului trecut, piața de imprimante, multifuncționale şi consumabile a înregistrat o uşoară scădere de 0,6%, ajungând la 14 milioane de euro în iulie-septembrie. În cadrul pieței produselor laser, multifuncționalele au avut o rată de creştere de două cifre, contrabalansând ratele de scădere ale produselor de printare cu cerneală, mai scrie Mediafax.

Din categoria consumabilelor, tonerele au avut o evoluție pozitivă, în timp ce cartuşele cu cerneală au scăzut.
Sectorul foto şi-a continuat trendul negativ şi în al treilea trimestru din 2014, scăderea fiind de aproape 20%, până la 7 milioane de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2013. Deşi rata de scădere a încetinit pentru camerele foto compacte, camerele cu lentile interschimbabile nu au contribuit cu mult la valoarea pieței foto.

"Chiar dacă mai mult de o treime din valoarea acestui segment este în continuare dată de produse cu un preț mai mic de 100 de euro, acestea sunt afectate de popularitatea smartphone-urilor. Este greu de imaginat că sezonul sărbătorilor de iarnă va da o perspectivă pozitivă segmentului foto. Totuşi este probabil ca D-SRL-urile ce au avut o rată de scădere de o cifră până acum să înregistreze o evoluție pozitivă în ultimul trimestru al anului 2014", menţionează GfK.

În primele nouă luni, piaţa de bunuri de folosință îndelungată a însumat 1,29 miliarde euro, în creştere cu 13,7%.

GfK Temax este un indicator utilizat de GfK pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK, car cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vânzare la nivel mondial.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă