6.4 C
București
miercuri, 11 decembrie 2024
AcasăSpecialVa mai exista Zona Metropolitana?

Va mai exista Zona Metropolitana?

Nu a trecut suficient timp incat sa uitam deja de unul dintre cele mai promitatoare proiecte menite sa schimbe radical imaginea Capitalei si a imprejurimilor ei: Zona Metropolitana. Ce s-a intamplat intre timp cu acest proiect? Existau inca din 2007 suficiente voci care puneau la indoiala fezabilitatea acestui proiect, sansele ca "Marele Bucuresti" sa fie incadrat de Butimanu, Peris, Ciolpani, Gruiu, Nuci, Gradistea, Petrichioaia, Sinesti, Belciugatele, Fundulea, 15 comune din Giurgiu si inca 4 din Calarasi erau extrem de mici, din mai multe cauze, care tin atat de cadrul legislativ, cat si de proiectele de infrastructura pe care le presupunea acest proiect. Pe langa aceasta extindere mai erau inca 2 mari promisiuni, un al doilea inel de centura al Capitalei si chiar o centura feroviara lunga de 81 km care ar fi trebuit sa preia traficul de calatori de la periferii.

"Anuntarea acestor planuri a dat startul unor speculatii de neinchipuit pe raza comunelor ce urmau sa se alipeasca Bucurestiului. Foarte multe dintre terenurile cu potential, pe o raza de 20 de km de Capitala si chiar mai mult, au facut obiectul speculatiilor imobiliare. Exista zone in care cresterile de pret au fost justificate prin lucrarile de infrastructura realizate sau prin dezvoltarea efectiva a zonei. Toate acestea au fost posibile datorita investitiilor private: exemple pozitive sunt localitatile Fundulea, unde s-au construit numeroase parcuri industriale, sau Branesti si Belciugatele, unde s-au demarat atat proiecte rezidentiale, cat si industriale, de industrie usoara, hale de depozitare", comenteaza consultantii EuroMetropola.

A doua sosea de centura a Bucurestiului – un alt proiect care a generat o frenezie la momentul anuntului oficial – "isteria era atat de mare incat proprietari sau doar speculanti atrageau clienti pentru terenuri vehiculand CD-uri cu harta Zonei Metropolitane, inclusiv cu locatia "exacta" a viitoarei centuri. Locuitorii din apropierea Bucurestiului sperau prin Zona Metropolitana sa se rezolve problemele legate de infrastructura, pe care bugetele locale nu le-ar fi putut acoperi", au mai adaugat cei de la EuroMetropola.

Ce s-a mai intamplat de atunci? Zmb.ro, site-ul oficial al proiectului, a ramas doar o platforma care sa sustina campania electorala a lui Vasile Gherasim, iar orasul a continuat sa se extinda cu preponderenta spre nord datorita planurilor investitorilor privati. "Zona metropolitana era un plan greu de pus in aplicare deoarece viza o extindere uniforma a Bucurestiului, ceea ce nu este decat o fictiune. Infrastructura actuala permite o dezvoltare diferentiata pe zone, tendinta in ultimii 3 ani a fost ca sudul si estul sa atraga mai mult investitii industriale, vestul – office si nordul rezidential si office", au mai comentat cei de la EuroMetropola.
 

Mai multe informatii financiare si bursiere puteti gasi pe www.romaniafinanciara.ro

Cele mai citite

Siria: Drumul lung spre reconstrucție economică și stabilitate

După 14 ani de război civil și incursiuni militare externe, economia Siriei este în ruină, cu o contracție estimată la 85%. Țara, unde infrastructura...

Răzvan Marin, desemnat fotbalistul român al anului 2024. Lista completă a câștigătorilor Galei Fotbalului Românesc

Răzvan Marin, mijlocașul echipei Cagliari, a fost desemnat cel mai bun fotbalist român al anului 2024 în cadrul Galei Fotbalului Românesc. Evenimentul, ajuns la...

Acciza la carburanți crește din ianuarie 2025: prețul benzinei și motorinei va urca cu până la 17 bani/litru

Proiectul prevede prelungirea ajutorului de stat de 20 de bani pe litru pentru motorina achiziționată, până la 30 iulie 2025 De la 1 ianuarie 2025,...
Ultima oră
Pe aceeași temă