Transportatorii din România vor protesta, miercuri și joi, între orele 9.30-21.00, în faţa sediului Guvernului, în cele două zile de protest transportatorii neefectuând nicio cursă, potrivit unui comunicat de presă.
"Nu vrem ca România să ajungă pe lista ţărilor cu risc ridicat de a deveni stat eşuat, pentru că cineva are interese să lase libere activităţile nefiscalizate.Noi nu cerem bani de la stat, nu cerem subvenţii şi avantaje, cerem doar să ni se respecte dreptul la a ne desfăşura activitatea fără concurenţă neloială din partea celor care nu respectă prevederile legale, dar care sunt protejaţi în România şi au ajuns să ne depăşească numeric pe noi, cei care respectăm legislaţia în vigoare.
Noi nu cerem să cadă guvernul, nu vrem să schimbăm guverne în această ţară, ci să avem un guvern stabil care să înţeleagă pericolul reprezentat de piraţii din Transporturi şi ce ar înseamnă dacă toate firmele de transport şi taximetrie, care actualmente respectă legea, nu ar mai plăti taxe şi impozite la stat. În acest moment, faptul că piraţii din piaţă ne-au depăşit numeric ne aduce în pragul falimentului", se arată într-un comunicat de presă al Confederaţiei, remis marţi MEDIAFAX.
Transportatorii cer scoaterea în afara legii a platformelor tehnologice online care prestează servicii de taximetrie în mod neautorizat, aşa cum s-a întâmplat în ţările europene, unde statul a vrut să-şi protejeje transportatorii autorizaţi; scoaterea în afara legii a tururor platformelor online care fac servicii de transport de persoane nedeclarat, nefiscalizat în România şi neautorizat; scoaterea în ilegalitate a tuturor firmelor care fac transport regulat, pe rute pentru care nu au participat la licitaţii şi nu au câştigat dreptul de a le opera sau eliminarea din textul de lege a termenilor „permanent” şi „în mod repetat”, care blochează posibilitatea de acţiune a autorităţilor, pentru a-i opri pe transportatorii neautorizaţi.
Totodată, sindicaliştii vor anularea hotărârii de Consiliu General prin care s-a decis introducerea RATB pe toate traseele dintre Bucureşti şi Ilfov care au fost scoase la licitaţie şi câştigate, apoi operate, conform legii, de transportatorii privaţi.
"CGMB comite astfel două abuzuri majore: face concurenţă neloială transportatorilor privaţi care au investit peste 25 de milioane de euro în afacerile pe care le pune acum în pericol, iar al doilea abuz este că CGMB a decis să subvenţioneze din banii bucureştenilor transportul din Ilfov", potrivit sursei citate.