3.1 C
București
joi, 14 noiembrie 2024
AcasăSpecialTeapă sau şmecherie românească? Cum poţi transforma o anvelopă de vară într-una...

Teapă sau şmecherie românească? Cum poţi transforma o anvelopă de vară într-una de iarnă, cu numai 4 lei

Obligativitatea echipării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, de la 1 noeimbrie, a dus şi la o serie de „invenţii” pentru păcălirea legii. Pe câteva site-uri de okazii, au apărut anunţuri de vânzare a abţibildelor cu însemne de iarnă pentru anvelope. Aceste abţibilduri sunt vulcanizabile la cald. La o verificare vizuală micile „escrocherii” nu sunt vizibile.

Atenţie, poliţiştii nu verifică anvelopele „ochiometric”

Chiar dacă anvelopa pare de iarnă şi are pe ia toate însemnele internaţionale pentru acest sezon, poliţiştii le mai verifică şi altfel: cu cheia, de exemplu. Nu trebuie să apese foarte tare în cauciuc pentru a-şi da seama că este de vară sau de iară. Un agent de circulaţie a explicat pentru România Liberă cum se verifică „falsurile”: „Anvelopele de vară se fac beton, când e frig dacă e drumul îngheţat, maşina se duce ca sania. Cele de iarnă sunt mai moi. Aşa îşi păstrează aderenţa. Nu trebuie să fii expert ca să-ţi dai seama de acest lucru. Dacă se împinge încet, cu o cheie, vârful acesteia intră uşor în cauciucul de iarnă. În plus profilele canalelor de evacuare a apei de pe banda de rulare sunt mult mai adânci, iar numărul lamelor este mai mare tocmai pentru că sunt construite în aşa fel încât să aibă aderenţă mai mare. Niciun abţibild nu îi scapă pe şoferi de amendă. Dacă încalcă legea, vor fi sacţionaţi”. În cazul în care şoferii sunt prinşi că nu au maşinile echipate cu anvelope de iarnă atunci când drumurile sunt acoperite cu gheaţă, zăpadă sau polei amenzile sunt cuprinse între 603 şi 1.340 de lei plus suspendarea certificatului de înmatriculare.

Profilele canalelor de evacuare a apei de pe banda de rulare sunt mult mai adanci, iar numarul lamelelor este mai mare

Amenzi doar dacă e cazul

Potrivit comisarului-şef George Grigore de la Direcţia Poliţiei Rutiere, „data de 1 noiembrie este data de la care intră în vigoare ordonanţa. Conducătorii auto nu vor fi amendaţi decât în cazul în care circulă fără anvelope de iarnă pe drumuri acoperite cu gheaţă, zăpadă sau polei”.

De la 1 noiembrie Poliţia va „vâna” maşinile cu anvelope de vară. Vedeţi aici tot ce trebuie să ştiţi despre cauciucurile de iarnă şi amenzi

Cum se echipează maşina
Potrivit ARR, echiparea de iară este obligatore pe toate roţile maşinii, în cazul autovehiculelor cu masa până în 3,5. La vehiculele comerciale de peste 3,5 tone şi autovehiculele de transport persoane cu o capacitatea de peste 8+1, cauciucurile de iarnă sunt obligatorii numai pe roţile de tracţiune.

Creşte profitul vulcanizărilor
Vulcanizările şi-au extins programul de lucru, pentru că au din ce în ce mai mulţi clienţi. În ultimele luni, vulcanizarea a devenit o afacere care aduce profit mare. Patronii acestor firme spun că pentru a-şi atrage clienţii, se folosesc de tot felul de promoţii. Pe de altă parte, au crescut preţurile anvelopelor. „Dacă vine clientul şi ia patru anvelope de la noi, i le montăm gratuit. In ultimele două săptămâni au crescut preţurile la anvelope cu 10 lei Cauciucurile or să coste şi mai mult, mai aproape de 1 noimebrie. Avem de lucru toată ziua. După 1 noiembrie o să fie mai relaxat programul. Până la primăvară o să facem rost de anvelope de vară, pentru că si atunci cererea o să fie mare. Nu se ştie ce o să fie anul vitor, pentru că oamenii îşi cumpără anvelope pentru câţiva ani”, a explicat, pentru România Liberă, patronul unei vulcanizări din Drobeta Turnu Severin.

În provincie, preţul anvelopelor este mai mic chiar şi cu câteva zeci de lei, faţă de cel din Bucureşti. Un cauciuc bun de iarnă se paote cumpăra cu preţuri variind între 65 şi 75 de lei, în oraşele mici din ţară.

Jante de tablă, iarna
Administratorul unei vulcanizări din Capitală le recomandă şoferilor, ca iarna să pună anvelope mai înguste şi să schimbe jantele. „Cu cât sunt mai înguste anvelopele cu atât ele pot să „taie” mai uşor zăpada, iar jantele din aliaj nu sunt recomandate iarna. Cele de tablă sunt cele mai bune. Eu îi sfătuiesc pe şoferi să cumpere jante de tabă cu tot cu anvelope de iarnă, pentru sezonul rece. Se schimbă şi mai uşor şi nici nu riscă să „ciup” cauciucul de fiecare dată când le montează pe roată. Jantele de tabă nu se strică aşa repede din cauza zăpezii şi a soluţiilor antiderapante” a explicat Lucian Manole, administratorul unei vulcanizări din Bucureşti.

Cele mai citite

S-a aflat cauza decesului lui Silviu Prigoană

Omul de afaceri Silviu Prigoană a murit în urma unui infarct – este concluzia medicilor legiști. Procurorul va închide dosarul după ce va analiza...

Armata israeliană anunță că șase soldați au fost uciși în sudul Libanului

Armata israeliană a anunţat miercuri că şase soldaţi ai săi au fost ucişi în sudul Libanului, ceea ce ridică la 47 numărul militarilor israelieni...

S-a aflat cauza decesului lui Silviu Prigoană

Omul de afaceri Silviu Prigoană a murit în urma unui infarct – este concluzia medicilor legiști. Procurorul va închide dosarul după ce va analiza...
Ultima oră
Pe aceeași temă