Taxa de poluare auto va fi redusă cu 30% comparativ cu nivelul actual, cu câteva excepţii, potrivit unui proiect de ordonanţă privitor la modificarea taxei auto, informează Mediafax.
Reducerea va privi doar autoturismele din clasele Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 şi non-euro, în cazul ultimei categorii doar dacă cilindreea motorului nu depăşeşte 2.000 centrimetri cubi. Dacă autovehiculul non-euro va avea cilindreea în intervalul 2.001-3.000 centimetri cubi atunci reducerea taxei va fi de doar 12%. In cazul autoturismelor non-euro cu cilindree peste 3.000 centrimetri cubi şi a celor Euro 5 taxa va rămâne neschimbată faţă de nivelul actual. Taxarea autoturismelor Euro 5 are loc de la începutul acestui an.
În prezent, o motorizare Euro 5 de 1.100 cmc este taxată cu 116 euro în cazul unei maşini noi şi cu 91 de euro în cazul unui autoturism vechi de doi ani, potrivit calculelor Mediafax. Pentru o maşină Euro 5 de 2.000 de cmc veche de doi ani este achitată o taxă de 507 euro, iar înregistrarea unei maşini Euro 5 de 3.000 cmc veche de doi ani impune plata unei taxe de 1.541 euro. Pentru o maşină nouă cu motor Euro 5 de 3.000 centimetri cubi, taxa se ridică la 1.950 euro. Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJUE) a arătat, într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe româneşti, că taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia Uniunii Europene întrucât favorizează vânzarea maşinilor second-hand deja înmatriculate în România în defavoarea celor înmatriculate în alte state.