Constructorul aeronautic american Boeing a recomandat, marţi, inspectarea unui număr suplimentar de 570 de avioane de tip 737 şi a exonerat compania Southwest Airlines de întreţinerea flotei sale, după descoperirea unor fisuri la mai multe dintre avioanele sale, informează Mediafax.
„Nu credem că întreţinerea avioanelor de către Southwest a contribuit la recentele incidente”, a declarat Paul Richter, directorul serviciului de inginerie din cadrul Boeing pentru modelul 737.
Compania aeriană americană Southwest Airlines a anunţat, marţi, că a găsit fisuri în carlingile a cinci dintre cele 79 de avioane Boeing 737, inspectate după apariţia unei breşe într-un avion, în plin zbor, vineri.
Inspectarea acestor avioane Boeing 737-300 a început sâmbătă, după aterizarea de urgenţă, la o bază aeriană din Arizona (sud-vest) a unui avion care asigura o legătură între Phoenix şi Sacramento (California), cabina acestuia depresurizându-se din cauza unei găuri în fuzelaj.
Compania are „una dintre cele mai mari flote de (avioane Boeing) 737 din lume. Este vorba mai degrabă despre un efect statistic, decât de ceva legat de Southwest”, a subliniat oficialul din cadrul constructorului de aeronave.
El a precizat că cele 175 de avioane din lume (dintre care 80 în Statele Unite), care au făcut obiectul unui aviz de inspecţie emis de autoritatea federală a aviaţiei americane (FAA) şi Boeing, luni, au fost introduse în serviciu între 1993 şi 2000.
Acestea sunt răspândite „cam peste tot în lume” şi ar trebui să fie inspectate „în cinci zile”, a conchis Richter, fără să dezvăluie numele companiilor vizate.
Avionul Boeing 737, de cursă medie, bimotor, este avionul de linie cel mai vândut din lume. Modelul este foarte utilizat pentru zborurile regionale sau naţionale.
Richter a subliniat că fisurile de la aceste avioane, cauzate de armăturile care menţin piesele fuzelajului, erau anticipate de constructor, dar mult mai târziu în durata de viaţă a avioanelor.
Boeing intenţiona să recomande inspectarea armăturii modelelor 737 la aproximativ 60.000 de zboruri, termen considerat la vremea respectivă ca „foarte prudent”. Dar constructorul de avioane a fost obligat de incidentele de la sfârşitul săptămânii să lanseze, împreună cu FAA, un aviz de inspecţie pentru toate modelele 737 care au la activ 30.000 de zboruri.
Oficialul Boeing a precizat că 570 de alte avioane din lume urmează, în curând, să atingă pragul de 30.000 de zboruri şi să intre pe lista celor care urmează să fie inspectate.
Ulterior, până la stabilirea cauzelor fisurilor din fuzelaj, acestea ar trebui supuse unor noi inspecţii, la fiecare 500 de zboruri, un ciclu de inspecţii foarte rapid şi o măsură de precauţie rară, dar care a mai fost utilizată în acest sector, a subliniat el.
Operaţiunile de inspecţie a unui avion durează aproximativ opt ore, a precizat reprezentantul companiei.
Richter s-a declarat încrezător în faptul că versiunile ulterioare ale modelelor 737, ale căror armături pentru fuzelaj „sunt foarte diferite şi mult ameliorate”, nu ar trebui să se confrunte cu probleme similare.