» Cele doua aeroporturi din sud-vestul tarii ar urma sa fie administrate de o singura companie: "Banat".
» Aceasta va fi cea mai mare firma de profil din Romania, din afara Bucurestiului.
Pentru rentabilizarea aeroporturilor internationale Arad si Timisoara si pentru a le feri de o concurenta care nu ar fi benefica pentru nici unul dintre ele, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, intentioneaza sa infiinteze o companie aeroportuara "Banat". "Cunosc putin din rivalitatea care exista intre cele doua orase, ea nu e rea, dar in acest caz, va determina pierderi pentru ca se va porni o competitie intre cele doua aeroporturi", a explicat Radu Berceanu. Atunci, ambele aeroporturi vor scadea preturile pentru a atrage operatorii, ceea ce ar putea duce chiar si la faliment. In contextul construirii autostrazii Arad-Timisoara, un investitor privat ar intentiona sa puna bazele unui aeroport la mijlocul distantei dintre cele doua orase. "Sunt unii care vor sa faca un aeroport intre cele doua orase, dar care le omoara pe ambele", a declarat Radu Berceanu.
El intentioneaza sa infiinteze compania aeroportuara "Banat", in care actionari sa fie Ministerul Transporturilor, care detine Aeroportul din Timisoara, Consiliul Judetean Arad, care patroneaza aeroportul din Arad, Primaria Timisoara, Primaria Arad si Fondul Proprietatea care detine 20% din aeroportul timisorean. "Cand va fi gata autostrada dintre Arad si Timisoara, drumul se va parcurge in 20 de minute. Aradul ar putea oferi preturi mai mici pentru companiile aeriene, Timisoara va face la fel. Daca realizam aceasta companie aeroportuara Banat, ea ar putea exploata inteligent ambele aeroporturi", a declarat Radu Berceanu.
Ministrul Transporturilor a mai aratat ca si la Paris, de exemplu, sunt sase aeroporturi mari, dar toate sunt gestionate de o singura companie. In aceasta situatie, preturile aplicate sunt cele normale, iar toate cele sase aeroporturi functioneaza din plin. sansa Aradului si a Timisoarei de a infiinta compania aeroportuara "Banat" ar putea fi enorma, pentru ca ambele aeroporturi se afla in apropierea autostrazii, iar cei 32 de kilometri de autostrada dintre cele doua orase ar putea atrage calatori din intreaga zona, inclusiv din Ungaria si Serbia. De asemenea, transportul de calatori ar putea fi separat de cel de marfuri, pentru ca langa Aeroportul din Arad este construit un terminal cargo din fonduri ale Uniunii Europene. "Gandirea companiei ar putea fi benefica pentru toti", a spus Radu Berceanu, care a explicat ca acelasi lucru ar fi dorit sa-l faca si in Bucuresti, prin infiintarea unei companii care sa cuprinda cele doua aeroporturi din oras.