15.2 C
București
joi, 23 septembrie 2021

Spune-mi ce mănânci ca să îţi spun cât de sănătos va fi bebeluşul tău

Tinerele mămici sunt renumite pentru cât de grijulii sunt cu bebeluşii, mai ales în primii ani de viaţă ai copilului. Dar, acestea ar trebui să fie foarte atente şi cu ele însele, pentru că anumite probleme ale lor pot influenţa sănătatea celui mic. Alimentaţia şi stilul de viaţă al femeilor care abia au născut şi trebuie să alăpteze este crucial pentru dezvoltarea copilului şi pentru refacerea organismului proaspetelor mame.

Regimul alimentar recomandat pentru perioada alăptării nu este nici pe departe atât de drastic precum cel din timpul celor nouă luni de sarcină, dar are câteva puncte importante de care orice femeie trebuie să ţină cont.

În primul rând, este recomandat un consum cât se poate de mare de apă pentru că tinerele mămici trebuie să fie foarte bine hidratate. Apa plată este preferată apei minerale pentru că aceasta din urmă conţine prea mult sodiu. Fructele conţin şi ele multă apă şi, pe lângă asta, asigură şi un aport important de vitamine şi fibre. Sunt un supliment alimentar foarte bun şi, uneori, pot ţine loc chiar unei mese – în special cinei – dacă le alegeţi pe cele care trebuie. Dar nu trebuie să devină un obicei, pentru că aveţi nevoie de o alimentaţie echilibrată, nu bazată numai pe anumite componente ale acesteia.

De exemplu, din cauza faptului că pun câteva kilograme în plus după naştere, unele mămici optează pentru fructe – ca bază a alimentaţiei -, ignorând faptul că organismul are nevoie de mai mult de atât. Nu trebuie omis faptul că aveţi nevoie şi de fier în organism, iar carnea conţine din plin acest element. Consumaţi, pe cât de des posibil, carnea de vită pentru că are – pe lângă necesarul de fier – proteine şi vitamina B12.

Revenind la fructe, este recomandat să mâncaţi în special afine şi portocale, deoarece conţin antioxidanţi şi minerale, având şi un conţinut foarte mare de vitamina C. Nu contează în ce formă – le puteţi consuma proaspete sau le puteţi face suc natural – important fiind să le aveţi incluse în dietă.

Includeţi legume şi peşte

De la mesele dumneavastră nu trebuie să lipsească niciodată legumele. Aveţi nevoie de ele pentru conţinutul lor bogat în fibre. Evitaţi totuşi varza, brocolli şi fasolea pentru că acestea cresc nivelul gazelor din stomac şi puteţi transmite asta şi copilului dumneavoastră. De asemenea, dacă beţi mult lapte de vacă şi constataţi că bebeluşul are probleme cu gazele este bine să eliminaţi acest aliment din dieta zilnică. De altfel, este indicat să mâncaţi lactate cu conţinut redus de grăsime.

Atenţie cu peştele!

Chiar dacă este foarte bun, datorită acizilor graşi omega 3, nu este recomandat să consumaţi mai mult de 300 de grame pe săptămână. Şi, atunci când decideţi să consumaţi peşte, alegeţi somon, somn sau creveţi.

Kilogramele şi caloriile

Una dintre preocupările femeilor care au născut este dieta. Multe îşi doresc să scape de kilogramele acumulate în timpul celor nouă luni de sarcină, dar trebuie sămănânce foarte bine şi echilibrat pentru a putea alăpta corespunzător. Vestea bună pentru mămici este că alăptatul este mai solicitant decât o oră de mers la sală.

O femeie care alăptează normal consumă aproape 3.000 de calorii în fiecare zi. În mod normal o proaspătă mămică nu trebuie să îşi supună corpul unei diete drastic imediat după naştere. Aşadar, timpul pe care ar trebui să şi-l aloce pentru a ajunge la greutatea iniţială este cam de un an şi, este foarte important, niciodată să nu înceapă un regim alimentar în primele două luni după ce au născut. Cel mai bine şi eficient este să vă creaţi un regim pe baza produselor pe care le consumaţi în mod normal şi să le dozaţi în mai multe porţii pe parcursul zilei.

4 LUCRURI PE CARE MĂMICILE TREBUIE 
SĂ LE ŞTIE

1. Unii bebeluşi pot avea dureri de stomac după ce sunt alăptaţi în zilele în care mămicile lor au consumat mâncăruri picante. Cel puţin în perioada alăptării este recomandată renunţarea la acest tip de mâncare.

2. Multe femei se lovesc de problema constipaţiei după naştere. În acest caz, medicii recomandă consumul de cereale şi, din nou, multă apă.

3. Nu renuntaţi la ouă pentru că acestea sunt o sursă importantă de vitamina D.

4. Nu consuma alcool cu mai puţin de două ore înainte să alaptezi şi încearcă să reduci cât mai mult consumul de cafea, este recomandat să o înlocuieşti cu un ceai roşu, de exemplu.

Ultima oră
Pe aceeași temă