13.9 C
București
marți, 17 septembrie 2024
AcasăSpecialSoseaua Colentina, reabilitata doar cu amenintari

Soseaua Colentina, reabilitata doar cu amenintari

» Firmele de constructii au revenit pe tronsoanele abandonate dupa ce au fost amenintate cu amenzi.

» Primaria Capitalei a stabilit termene prea lungi pentru anumite lucrari.

» Constructorii isi permit sa neglijeze anumite lucrari pentru ca mai au si altele.

Amenintate cu amenzi serioase daca nu intensifica urgent ritmul lucrarilor, cele trei firme responsabile de reabilitarea sos. Colentina au pus ieri in sfarsit "osul la treaba". Ca atare, patronii de la SC Eurovia – Construct International SA, SC Swietelsky Constructii Feroviare SRL si SC Max Bogl – Astaldi CCCF J.V. Asocierea SRL au trimis din nou muncitorii pe tronsoanele de drum lasate de izbeliste timp de peste 3 luni si care trebuia sa se afle acum aproape de finalizare. "Este inexplicabil ce se intampla in societatea romaneasca. Se pare ca amenzile si sanctiunile drastice sunt singura metoda pentru a determina firmele sa execute contractele la care s-au angajat in termenul stabilit initial. Speram ca de data aceasta patronii au inteles mesajul si ca nu va fi nevoie sa le dam din nou amenzi de sute de mii de lei, asa cum s-a intamplat in luna iunie cu firma Eurovia", a declarat Neculai Ontanu, primarul sectorului 2.

"Rauvoitori"

Acuzati ca au lasat santierul de pe soseaua Colentina de izbeliste, reprezentantii uneia dintre firmele care lucreaza acolo, Eurovia, au spus ca aceste critici au venit din partea unor "rauvoitori" care bat campii. "Noi respectam angajamentul luat fata de Primaria Capitalei", a declarat Constantin Radulescu, director tehnic la Eurovia. Cu alte cuvinte, daca edilii au dat un termen foarte mare de executie, constructorii isi vad de treburile lor.

Termene lungi

Unii dintre constructorii care lucreaza la infrastructura au primit termene de executie mult prea generoase, asa ca se pot intinde cu lucrarile luni intregi sau chiar ani fara a-i lua nimeni la rost. Edilii se apara si spun ca nu ei stabilesc perioadele in care se realizeaza o lucrare, ci firmele care fac studiile de fezabilitate. Directorul de la Transporturi, Gh. Udriste, a admis ca primaria poate interveni si poate cere scurtarea termenelor, inainte de incheierea contractelor. Totul e ca edilii sa fie interesati sa scurteze termenele si sa nu se lungeasca la nesfarsit calvarul bucurestenilor. Primarul Videanu a raportat cu multa satisfactie finalizarea unor lucrari inainte de termen, cum ar fi Calea Mosilor, insa acest lucru ar fi trebuit sa-i dea de gandit ca unele termene sunt mult lungite in favoarea constructorilor si in defavoarea bucurestenilor.

Cateva firme
» Foarte multe santiere

Cateva firme de constructii si-au impartit zecile de santiere deschise de municipalitate. Astfel ca muncitorii, de exemplu cei de la Eurovia, nu lucreaza doar pe soseaua Colentina, ci si pe alte artere: Bd. Dimitrie Cantemir, stirbei Voda, Toporasi, Zetarilor si inca 7 strazi. La acestea se adauga cele 17 artere aflate in intretinere pana in 2010 si care trebuie reparate ori de cate ori apar probleme. Astfel se explica de ce unele portiuni sunt abandonate la un moment dat, mai ales daca termenele de finalizare permit.

Cele mai citite

Reacţia unui turist din Polonia în drum spre Grecia după ce a văzut cum ninge pe Transalpina

La munte, au căzut primele ninsori din acest sezon. Pe Transalpina, drumarii deszăpezesc deja şoseaua, iar mai mulţi turişti au avut de suferit din...

PMP și Forța Dreptei fac alianță și îl susțin pe Ludovic Orban la prezidențiale

Partidul Mişcarea Populară (PMP) şi partidul Forţa Dreptei (FD) au anunţat, luni, că formează o alianță în perspectiva alegerilor parlamentare și prezidențiale de la...

Reacţia unui turist din Polonia în drum spre Grecia după ce a văzut cum ninge pe Transalpina

La munte, au căzut primele ninsori din acest sezon. Pe Transalpina, drumarii deszăpezesc deja şoseaua, iar mai mulţi turişti au avut de suferit din...
Ultima oră
Pe aceeași temă