Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a declarat, vineri, în cadrul unei conferinţe despre privatizarea şi schimbarea conducerii TAROM, că în cadrul discuţiilor cu investitorii s-au hotărât noii membri ai Consiliului de Administratie (CA) al companiei, potrivit Mediafax.
Printre noii membri ai Consiliului de Administratie (CA) de la Tarom se numără Dumitru Prunariu, Dan Pascariu, Lucian Isar şi Marius Ghenea.
Ceilalţi trei membri ai CA al Tarom, prima companie de stat care beneficiază de management privat, sunt Ciprian Ladunca, Valentin Macec şi Heinrich Vystupil.
„Administratorii, cu un mandat de patru ani, au datoria de a face compania Tarom profitabilă”, a spus Silaghi.
Viitorul CEO al companiei va fi ales de Consiliul de Administraţie în prima şedinţă, care ar putea avea loc miercuri, şi va fi unul dintre membri.
„Vom semna cu ei un contract de mandat şi strategia de vânzare sau nevânzare a 20% sau mai mult din pachetul de acţiuni la Tarom le aparţine lor”, a spus ministrul Silaghi.
Întrebat despre sumele care vor fi încasate de noii manageri, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au afirmat că pentru directorul general salariul şi criteriile de performanţă vor fi decise de administratori, iar suma va fi comparabilă cu cea încasată de alţi şefi de companii aeriene.
Totodată, membrii CA vor lucra în anvelopa salarială aprobată prin buget. „Nu vor fi sume care vor trezi exclamaţii de genul «Wow!»”, a spus Valentin Preda, secretar de stat în cadrul MTI.
El a precizat că din datele furnizate de Ministerul Finanţelor administratorii ar putea primi între 500 şi 800 de euro pe şedinţă.
Următoarele companii la care ministerul va anunţa managementul privat sunt Administraţia Canalelor Navigabile şi Administraţia Porturilor Maritime.
Premierul Victor Ponta a declarat, la începutul lunii septembrie, că Tarom va fi probabil prima companie de stat care va avea manager privat, probabil chiar străin.
„Tarom-ul va fi probabil prima companie care va avea un manager privat şi este foarte posibil să fie un manager, o personalitate din afara ţării, dar cu mare experienţă în domeniu”, a afirmat Ponta.
Compania este deţinută de Ministerul Transporturilor. Autorităţile s-au angajat faţă de FMI să instituie până la finele anului management privat la mai multe companii de stat.
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a mandatat, la finalul lunii iulie, asocierea PwC-D&B David şi Baias-George Butunoiu să recruteze managementul superior, respectiv directorii generali şi membrii CA, pentru companiile aflate sub autoritatea instituţiei cu o cifră de afaceri mai mare de 7,3 milioane euro.
Recrutarea managementului superior vizează companiile CFR SA (CFR Infrastructură), CFR Călători, Tarom, CNADNR, Metrorex, Aeroporturi Bucureşti, Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Administraţia Canalelor Navigabile, Aeroportul Internaţional Timişoara „Traian Vuia” şi Telecomunicaţii CFR.