Cu prilejul Zilei Europene a Numărului Unic, poliţiştii de ordine publică, poliţiştii Serviciului Rutier, cu sprijinul poliţiştilor din cadrul Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii şi Educaţie şi Informare Rutieră Constanţa au desfăşurat activităţi de informare a elevilor, în unităţile de învăţământ, explicându-le acestora importanţa şi utilitatea Numărului Unic European de Urgenţă „112“, precum şi modul corect de apelare.
Elevii au primit materiale educative şi de informare referitoare la numărul „112“.
Numărul unic pentru apeluri de urgenţă „112“ poate fi apelat gratuit din orice reţea de telefonie, atunci când este necesară intervenţia instituţiilor specializate, în situaţia în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
„112“ este numărul unic de urgenţă care poate fi apelat în toate cazurile în care incidentele au sau pot avea un efect negativ asupra persoanelor, a mediului sau a proprietăţii şi necesită intervenţia imediată a Poliţiei, Ambulanţei, Pompierilor sau Jandarmeriei.
„Apelul către acest număr trebuie efectuat cât mai curând posibil din momentul producerii evenimentului. Apelarea abuzivă a acestui număr poate costa viaţa unui semen aflat în pericol. Convorbirile efectuate în sistemul «112» sunt înregistrate“, spun reprezentanţii IPJ Constanţa, printr-un comunicat de presă.
Persoana care apelează „112“ trebuie să respecte următoarele reguli:
-să nu intre în panică;
– să răspundă clar tuturor întrebărilor operatorului;
-să declare cât mai concis cele întâmplate;
-să menţioneze clar adresa la care s-au produs evenimentele (inclusiv un punct de reper);
-să respecte indicaţiile operatorului până la sosirea echipajelor de intervenţie;
-să nu închidă telefonul până în momentul în care operatorul solicită acest lucru.