Lucrarile de reabilitare a infrastructurii subterane din centrul istoric vor incepe cu o intarziere de aproape un an fata de termenul anuntat initial. Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, si presedintele firmei SEDESA Obras y Servicios SA din Spania, Miguel Escriva Ibiza, au semnat ieri contractul de executie a lucrarilor de reabilitare a strazilor si utilitatilor din zona-pilot a centrului istoric din Bucuresti.
„Practic, de maine sunt create conditiile ca lucrarile sa inceapa, ceea ce creeaza premisele ca la sfarsitul anului 2008 centrul istoric sa aiba o alta fata, iar identitatea Bucurestiului sa revina la ceea ce a fost odata”, a declarat primarul general Adriean Videanu.
Programul se va derula pe durata a 18 luni de la data inceperii lucrarilor.
Lucrarile vor incepe in cel mult o luna de la semnarea contractului, timp util organizarii santierului si obtinerii avizelor, acordurilor si autorizatiilor necesare conform legii.
Proiectul prevede refacerea tuturor retelelor de utilitati, a strazilor, amplasarea de mobilier urban si iluminatul public in zona delimitata la nord de strada Lipscani, la est de Bulevardul Bratianu, la sud de Splaiul Independentei si la vest de Calea Victoriei. Centrul istoric este impartit in patru zone-pilot, iar pentru una dintre ele este aprobat deja un plan urbanistic. Refacerea infrastructurii in prima zona costa 22 de milioane de euro. Autoritatile locale pregatesc un proiect prin care ar urma sa fie reabilitate si cladirile din zona, dupa ce vor incepe lucrarile de dezvoltare a infrastructurii.
Doua licitatii pentru a se gasi o firma
Pe 18 iulie, edilii au reluat procedura de licitatie pentru stabilirea firmei care se va ocupa de lucrarile de reabilitare a zonei-pilot din centrul istoric. Acest lucru a fost necesar pentru ca la prima licitatie nu s-a prezentat nici o firma. A doua oara, edilii au avut mai mult succes: dintre cele zece firme care au cumparat caietul de sarcini, doua au depus oferte. Este vorba despre SEDESA Obras y Servicios SA, care a facut o oferta in valoare de 22.643.536,20 euro (fara TVA), si OPCA, a carei oferta s-a ridicat la 24.711.490,90 euro. Ambele firme s-au angajat sa execute lucrarea in termen de 540 de zile si au depus garantia de 200.000 de euro. Printre conditiile pe care au trebuit sa le indeplineasca cele doua firme se numara realizarea, in ultimii cinci ani, a unor contracte in valoare de zece milioane de euro in regiunea europeana, legate de structura de autostrazi, sosele si strazi, sa fi avut cel putin doua contracte de reabilitare de minimum un kilometru de sapatura, precum si un contract de proiectare urbana de un milion de euro si o cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani de 20 de milioane de euro.
La acea vreme, Catalin Cazacu, responsabilul de proiect, estima ca lucrarile vor incepe la jumatatea lunii august, ceea ce nu s-a intamplat. S-au invocat tot felul de motive pentru a se justifica intarzierea lucrarilor: ba nu a venit avizul de la Banca Europeana de Investitii, ba nu e semnat contractul etc.