Opt lucrări, semnate de către şapte agenţii au fost desemnate căştigătoarele campaniei “Print beautifies our life”: execuţia “There is a David Beckham for every woman”, din campania cu acelaşi nume, semnată de Friends Advertising-România, execuţia “Clown”, campania “Freedom”, realizată de Next Advertising-România, execuţia “Giftwrap”, semnată de Casa Imago-Republica Moldova, lucrarea “Fly pack”, campania “Better on paper”, realizată de Publicis Bucharest-România, lucrarea “Guinness”, campania “From product to brand”, semnată de Mercury 360-România, lucrarea “It works”, semnată de Fletcher Agency-Spania, execuţia “Flexible”, din campania “I am!”, semnată de AdVenture-România şi lucrarea “Frînculescu”, din campania “Print not dead”, realizată de Publicis Bucharest, România.
În cadrul campaniei “Print beautifies our life”, iniţiată anul acesta de AdPrint Foundation, au fost înscrise 114 execuţii/62 de campanii, semnate de către 33 de participanţi, din 9 ţări: Bulgaria, Costa Rica, Croaţia, Germania, Norvegia, Portugalia, Spania, Republica Moldova şi România.
Campania “Print beautifies our lives” s-a adresat creativilor şi agenţiilor din întreaga lume. Acestea au înscris un print sau o serie de printuri care susţin într-o manieră creativă mesajul campaniei, iar juriul, format din Michael Weinzettl, Editor-in-chief, Lürzers Archive, Stefan Schmidt, Fondator şi Creative Director, dieckertschmidt; Philippe de Ceuster, Partener şi Creative Director, Mortierbrigade; Pol Úbeda Hervàs, Senior Art Director, JWT şi Gian Carlo Lanfranco & Rolando Cordova – Senior Creatives, Fred & Farid, a considerat că cele 8 campanii au redat cel mai bine mesajul provocării “Print beautifies our life”.
Cinci din cele şapte agenţii premiate sunt din România, iar Publicis Bucharest a câştigat cu două dintre lucrările înscrise în competiţie.
Lucrările câştigătoare vor fi publicate în media internaţionale şi incluse în expoziţii itinerante în cadrul festivalurilor de profil.
Partenerii media care s-au alăturat campaniei: Lürzer’s Archive, El Publicista, Kreativ, Igloo, Decât o Revistă, Zeppelin, BIZ , România Liberă, Academia Caţavencu, Metropotam, Institute, the Magazine.
Campania este susţinută de Grolsch, Pepsi şi DDB România.
AdPrint îşi extinde activitatea începând cu 2013 şi îşi propune să genereze, să reunească şi să promoveze publictatea în print, graphic design-ul şi media printate la nivel internaţional. Competiţia anuală care premia publicitatea va fi înlocuită cu o serie de proiecte ce vor mobiliza agenţiile să creeze, pe baza unor briefuri, reclame în print care să ilustreze valoarea acestui mediu.
Noua misiune AdPrint presupune:
– Promovarea publicaţiilor şi a publicităţii în print la nivel internaţional;
– Susţinerea jurnalismului de calitate, prin încurajarea abonării la publicaţii printate şi prin promovarea publicaţiilor tipărite ca mediu de publicitate;
– Susţinerea inovaţiei în reclamelele în print şi în folosirea creativă a publicaţiilor tipărite ca mediu de publicitate;
– Creşterea standardelor în disciplinele ce ţin de craft şi educarea creativilor;
– Derularea unor campanii de conştientizare a calităţilor printului ca mediu pentru publicitate: cel mai de încredere mediu; captează total atenţia şi creează o relaţie mai puternică cu audienţa decât alte medii; stimulează creativitatea cititorilor, dar şi pe cea a creatorilor acestuia;
– Promovarea printului ca artă şi a rolului său de înfrumuseţare a mediului înconjurător.
AdPrint a apărut in 1998 ca o manisfestare locală dedicată printului şi a evoluat într-un festival regional în 2001 şi mai apoi european, din 2004. Timp de 13 ani, AdPrint a premiat cele mai bune lucrări de print, outdoor şi grahic design. În 2012, AdPrint a lansat provocarea cu mesajul “Save the Print” – un îndemn către creativi de a susţine industria de print şi de a-şi cultiva creativitatea pentru acest mediu. Campania s-a derulat în parteneriat cu Print Power, Lürzer’s Archive şi Grolsch / Energiea.
Campania “Save the Print” s-a desfăşurat în perioada iunie – octombrie 2012 şi s-a adresat tuturor agenţiilor de creaţie, creativilor independenţi şi trusturilor de media. O selecţie din cele 142 de execuţii, semnate de 92 de autori, din 12 ţări, a fost publicată în Lürzer’s Archive şi în alte 18 publicaţii europene şi a fost expusă în Bucureşti.
În 2013, AdPrint Foundation, împreună cu Lürzer’s Archive, au prezentat, în premieră mondială, expoziţia “200 Best Digital Artists Worldwide”. Aceasta a avut loc în perioada 25-29 iulie, la Palatul Ştirbei din Bucureşti şi a reunit cele mai bune lucrări din albumul “200 Best Digital Artists Worldwide”, printate în format mare, dar şi patru proiecţii cu cele 506 imagini din album, semnate de peste 200 de artişti digitali din întreaga lume.
Mai multe detalii sunt disponibile pe www.adprintfestival.com.