Romtelecom şi Cosmote România vor încheia în această toamnă procesul de adoptare a brandului „T” al grupului german Deutsche Telekom, care deţine 40% din OTE Grup (Grecia), acţionarul majoritar al celor doi operatori telecom locali.
„În urma deciziei Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor OTE din 30 aprilie 2014, cele două companii, care sunt controlate de OTE Group, în care Deutsche Telekom deţine o cotă de 40%, au demarat procesul de adoptare a brandului Telekom. Scopul este de a finaliza procesul în această toamnă”, se arată într-un comunicat al Romtelecom şi Cosmote România, citat de Mediafax.
Numele şi identităţile comerciale ale companiilor Germanos Telecom România, Sunlight România Filiala Bucureşti, NextGen şi Telemobil nu vor fi schimbate, se arată comunicat.
„Romtelecom şi Cosmote România vor avea noi denumiri comerciale asociate cu Deutsche Telekom, care vor fi comunicate la momentul oportun, după finalizarea tuturor procedurilor legale. Continuitatea serviciilor nu va fi afectată în niciun fel. Serviciile şi produsele existente, fie mobile sau fixe, atât pentru clienţii rezidenţiali, cât şi de business, vor rămâne neschimbate. În plus, odată ce noul brand «T» va fi lansat, clienţii Romtelecom şi Coamote România (…) vor beneficia de noi oferte şi promoţii”, se mai spune în comunicat.
Rebrandingul este un proces multilateral, care implică aspecte precum un nou design al magazinelor, lansarea de noi produse şi servicii inovatoare, campanii de comunicare, prezenţă online comună şi multe altele. Ambele companii vizează o tranziţie lină către noul brand, cu toate activităţile necesare şi legate de acest proiect finalizate înainte de lansarea oficială.
Romtelecom este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicaţii. Acţionari sunt grupul elen OTE – 54,01% şi Ministerul pentru Societatea Informaţională – 44,99%. Anul trecut, compania a raportat venituri totale de 609,5 milioane de euro, în scădere cu 1,6% faţă de 2012.
Profitul operaţional înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări (EBITDA) a fost de 147,7 milioane de euro la nivelul întregului an, în scădere cu 11,1% comparativ cu 2012. Cosmote România este al treilea jucător de pe piaţa de telefonie mobilă, după Orange România şi Vodafone România.
În 2013, veniturile au scăzut cu 0,9%, la 458,5 milioane de euro. Profitul operaţional pro forma înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări (EBITDA) a fost 119 milioane de euro, cu aproape 1% mai redus faţă de 2012. Operatorul mobil are ca acţionari pe Cosmote Group, parte a OTE Group – 70% şi Romtelecom – 30%.