Românii preferă în continuare autoturismele fabricate de către producătorii germani. Atât maşinile noi cât şi cele second hand sunt plasate pe primele 3 locuri în topul achiziţiilor viitoare, conform studiului anual realizat de platforma online Auto.ro şi compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown.
Volkswagen este de departe autoturismul preferat al românilor, 36.8% dintre respondenţii studiului indicând această marcă drept principala opţiune de achiziţie. Tot o marcă germană ocupă şi locul al doilea în topul intenţiei de cumpărare, 23% dintre cei care doresc o maşină nouă sau second-hand în perioada imediat următoare aleg Opel. Pe locul al treilea se situează marca BMW cu 18.7%.
În urma studiului s-a constatat că maşinile germane se află şi în topul deţinătorilor de maşini second hand. Majoritatea sunt produse după anul 2000 şi parcurg peste 10.000 km anual. O altă concluzie a studiului este că tinerii caută cu precădere autoturisme second hand în mediul online şi târguri auto, în timp ce persoanele mai în vârstă apelează la parcurile auto şi anunţurile în ziar.
„Prin intermediul acestui studiu ne-am propus să prezentăm o imagine relevantă asupra pieţei auto din România, a obiceiurilor şi intenţiilor românilor pentru perioada următoare. Ţinând cont şi de rezultatele studiului, Auto.ro implementează în mod constant instrumente care să faciliteze atât procesul de tranzacţionare, cât şi serviciile conexe din zona auto”, a declarat Bogdan Axinia, General Manager Auto.ro.