Romania libera imparte locul doi cu Evenimentul zilei in cel mai recent clasament al ziarelor de calitate din Romania, indica cele mai recente date furnizate de BRAT.
Jurnalul National continua sa se mentina pe primul loc in topul ziarelor de referinta, insa cifrele pentru iulie – septembrie sunt ceva mai mici decat cele din aprilie – mai, informeaza Mediafax. Astfel, daca in luna iunie, care marca inceputul verii, Jurnalul National avea o medie de vanzari de 76.234 de exemplare, in iulie, aceasta a coborat la 73.913 de copii (66.469 in iulie 2006), in august, la 71.646 de exemplare (65.804 in august 2006) si, in septembrie, la 71.216 de exemplare (69.255 in septembrie 2006).
Evenimentul Zilei, ziar quality editat de trustul Ringier, s-a aflat in scadere semnificativa fata de perioada iulie – septembrie 2006, dar si fata de perioada aprilie – iunie 2007. Astfel, publicatia a inregistrat o medie de vanzari de 55.788 copii in iulie (64.848 in iulie 2006), 57.789 in august (64.410 in august 2006) si 55.983 in septembrie (68.379 in septembrie 2006).
Pe acelasi palier (in jur de aprox 55.000 de exemplare vandute) se afla Romania libera, care afiseaza, pe perioada iulie – septembrie 2007, o medie a vanzarilor in crestere fata de perioada aprilie – iunie 2007, dar in usoara scadere fata de perioada similara a anului 2006. Potrivit datelor furnizate de publisher-ul ziarului si citate de Mediafax, in iulie, Romania libera a avut o medie de vanzari de 55.200 exemplare (56.179 in iulie 2006), 55.800 in august (56.680 in august 2006), 55.200 in septembrie (56.010 in septembrie 2006).
Un trend descrescator in vanzari a inregistrat, vara trecuta, cotidianul Gandul, ale carui cifre pentru perioada iulie – septembrie 2007, arata astfel: 26.165 copii vandute, in medie, in iulie (fata de 28.802, in iulie 2006), 26.042 in august (28.718 in august 2006) si 25.759 in septembrie (28.922 in septembrie 2006).
Cotidianul Gandul este urmat, in clasamentul ziarelor de calitate, de Adevarul, editat de Adevarul Holding. Acest ziar a inregistrat, in perioada iulie – septembrie 2007, o medie de vanzari mai mica decat in al doilea trimestru al anului, dar mai mare comparativ cu perioada similara a lui 2006. Astfel, in luna iulie, Adevarul a avut medie de vanzari de 26.057, in august, de 24.986 si in septembrie, de 24.430.
Desi a reusit sa-si dubleze cifrele de vanzari fata de 2006, Cotidianul, editat de trustul Realitatea-Catavencu, a coborat, in iulie, la o cifra de 13.131 de copii vandute in medie, pe aparitie, de la 20.286, cat avea in iunie. A urmat, in august, o usoara crestere, de pana la 13.748 copii, pentru ca, in septembrie, vanzarile sa urce pana la 24.833 de copii. Acest rezultat se datoreaza in special reluarii campaniilor de marketing, publicatia distribuindu-se, trei zile pe saptamana, impreuna cu o carte, o enciclopedie si un CD.
La capitolul ziare cu profil sportiv, cotidianul ProSport, reintrat de curand in portofoliul Publimedia, a reusit sa creasca in vanzari in perioada iulie – septembrie, inversand tendinta descrescatoare din trimestrul anterior (aprilie – iunie). Cotidianul de sport a inregistrat o crestere de la 60.409 copii vandute, in medie, in iulie, la 72.233, in august, ajungand, in septembrie, la 83.957.
Principalul sau rival, Gazeta Sporturilor, editata de Intact, s-a mentinut aproximativ la aceeasi cota medie de vanzari ca si in perioada iulie – septembrie 2006, dar s-a aflat in scadere fata de perioada aprilie – iunie 2007. Astfel, GSP a afisat o medie de vanzari de 69.440 copii in iulie (62.123 in iulie 2006), 75.370 copii in august (68.895 in august 2006) si 69.728 copii in septembrie (83.158 in septembrie 2006).
Lider al vanzarilor pe piata cotidianelor ramane, insa, tabloidul Libertatea, editat de Ringier. Potrivit datelor BRAT, vanzarile ziarului nu au scazut semnificativ fata de trimestrul anterior si au crescut fata de perioada similara a anului 2006. Tabloidul a avut o medie de copii vandute in iulie de 245.677 (245.202 in iulie 2006), in august, de 253.394 (242.138 in august 2006) si in septembrie, de 268.610 (252.545 in septembrie 2006).
Cotidianul Click!, editat de Adevarul Holding, este cel de-al doilea tabloid care si-a facut loc printre cele mai citite zece cotidiane romanesti in perioada iulie – septembrie 2007. Cifrele de vanzari ale tabloidului au inregistrat relative fluctuatii din aprilie in octombrie 2007, cu scaderi si cresteri semnificative, motivate, in buna masura de campaniile derulate de ziar. Astfel, daca in luna mai, Click! avea o medie de vanzari de 73.776 de copii, cifra a scazut la 47.427, in iunie, dar a reinceput sa creasca o luna mai tarziu, ajungand, in septembrie, la 55.258 exempalre si la 79.537 in octombrie.
Un titlu relativ nou, Can Can, tabloid lansat de Cancan Media in aprilie 2007, se afla in ascensiune la capitolul vanzari. In perioada iulie – septembrie 2007, media vanzarilor a crescut fata de trimestrul anterior. Astfel, conform datelor furnizate de editor, Can Can a inregistrat, in luna iulie, o medie de vanzari de 42.195 exemplare, in luna august, de 45.539 exemplare si in luna septembrie, de 48.946 exemplare. Trimestrul anterior, Can Can a contabilizat, conform BRAT, o medie de vanzari de 41.310, in aprilie 2007, 40.012, in mai 2007 si 40.096, in iunie.
In ceea ce priveste cotidianele cu profil economic, Ziarul Financiar, singurul cu cifre la BRAT, a avut, in iulie – septembrie, urmatoarele medii de vanzari: 16.683 de copii in iulie, 16.717, in august si 16.721, in septembrie, diferenta fata de aceeasi perioada a anului trecut fiind foarte mica.