Anglia plănuieşte să devină al doilea mare producător auto al Europei în următorii cinci ani, în contextul în care a rămas singura piaţă europeană importantă care anunţă creşteri, conform autonews.com.
Vezi în imaginile de mai sus care sunt principalele uzine auto din Marea Britanie
Industria auto din Marea Britanie cunoaşte o perioadă de dezvoltare în timp ce restul Europei se află în declin. În acest context surse din piaţă dau ca sigură urcarea Marii Britanii pe locul al doilea în topul producţiei auto la nivel european. În prezent Franţa ocupă această poziţie, însă tendinţa descendentă a pieţei franceze nu anunţă vremuri prea roz pentru această ţară.
„S-ar putea să asistăm la acest lucru (depăşirea Franţei de către Marea Britanie) dacă fabricile britanice lucrează la capacitate maximă, şi nu sunt departe de acest lucru”, a spus vicepreşedintele executiv Nissan, Andy Palmer. El mai spune că principalul lucru care a declanşat trendul ascendent al producţiei auto din Marea Britanie a fost convingerea marilor producători de automobile şi de piese auto să investească în centre din producţie în această ţară.
Una dintre fabricile care produc aproape de capacitatea lor maximă este cea a Nissan din Sunderland, acolo unde circa 6200 angajaţi construiesc o treime din cele 1,46 autoturisme care au ieşit în 2012 din uzinele britanice. La Sunderland sunt produse modele precum Leaf, Note sau Qashqai, iar gama ar putea fi extinsă şi cu alte modele în viitor.
Tim Abbott, şeful operaţiunilor BMW din Marea Britanie, este şi el de părere că toţi indicatorii arată că Franţa ar putea fi depăşită în viitor de rivala din nord. El spune că în cele opt uzine importante ale ţării ar putea fi produse circa 2 milioane de autoturisme în 2018. În 2012 Franţa producea 1,97 milioane unităţi, însă perspectivele sunt negative, mai ales că inclusiv producătorii francezi au început să închidă frabrici în ţara mamă.
Marea Britanie, impulsionată de piaţa locală care a crescut pentru a cincisprezece-a lună consecutiv, după ce în 2012 depăşea 2 milioane unităţi vândute, îşi pune toate eforturile în atingerea acestui obiectiv. Săptămâna aceasta a fost fondată Organizaţia Investiţiilor în Industria Auto, care a primit iniţial un capital de 3 milioane lire sterline şi va fi condusă de Joe Greenwell, ex-preşedinte Ford Marea Britanie. Organizaţia se va ocupa cu implementarea programelor şi strategiilor guvernului britanic în industria auto.
Britanicii exportă în prezent circa 82% din producţie, din care peste 40% în afara Europei, iar recordul de 1,92 milioane maşini produse, stabilit în 1972, ar putea fi depăşit în anii următori. Pe prima poziţie, în ceea ce priveşte producţiea auto europeană, rămâne Germania, cu o producţie de 5,5 milioane unităţi, care îi oferă o poziţie incontestabilă de lider.