”UE şi SUA smulg Moldova din ghearele Rusiei”, titrează Adevărul. ”Ministrul de Externe al Republicii Moldova, Natalia Gherman, a parafat, joi, la Vilnius, acordul de asociere cu Uniunea Europeană, cu puţin timp înaintea începerii summitului Parteneriatului Estic. O ultimă pagină din cele 1.000 ale documentului a rămas a fi semnată vineri, în cadru festiv, de premierul Iurie Leancă”, scriu jurnaliştii de la Adevărul.
Evenimentul zilei scrie despre ”Armata de teracotă a premierului Victor Ponta”. ”Desantul chinezilor la Bucureşti a fost o lovitură de imagine reuşită. Rezultatele concrete ale vizitei depind însă de proiecte greu de dus la capăt. China şi-a atins însă scopul: a aliniat încă o dată statele Europei Centrale şi de Est ca pe o veritabilă armată de teracotă în faţa Bruxelles-ului, demonstrând autorităţilor europene ce infl uenţă are asupra acestui colţ de Europă”, conform cotidianului Evenimentul zilei.
Gândul ne spune ”Care este cel mai dificil cuvânt în română pe care grecul Ioannis Karastogiannis l-a învăţat din dragoste”. ”Pe Ioannis Karastogiannis, un grec originar din Salonic, l-a adus în România dragostea. A venit după o femeie şi s-a ales cu o familie. Cu o nouă patrie şi cu o nouă limbă. Pe care spune mândru că a deprins-o în doar şapte luni. Astăzi este bucătarul personal al ambasadorului Greciei, Grigorios Vassiloconstandakis şi chef peste 12 români la un restaurant de cinci stele din Bucureşti”, notează Gândul.
Cotidianul vorbeşte despre civilizarea forţată şi despre ”Oraşul din România în care cei ce aruncă mucuri de ţigări sau coji de seminţe vor fi amendaţi”.
”Dan Şova schimbă tactica în problema autostrăzii Sibiu – Piteşti”, titrează publicaţia Capital. ”La finele săptămânii trecute, emisiunea După 20 de ani de la ProTV l-a avut ca invitat pe Ministrul Dan Şova, tema principală fiind construcţia de autostrăzi din România. Dialogul a început abrupt cu subiectul fierbinte al zilei, autostrada peste Carpaţi. În ciuda eforturilor moderatorului Cristian Leonte de a face comparaţia corectă între cele două rute alternative complete, respectiv între Sibiu – Piteşti şi Sibiu – Braşov – Ploieşti, pe parcursul întregii emisiuni domnul Dan Şova s-a limitat la a compara autostrada Sibiu – Piteşti doar cu autostrada Sibiu – Braşov, ignorând costurile de realizare a tronsonului Braşov – Ploieşti”, conform Capital.