Renault a găsit reţeta ideală pentru clasa de mijloc din India prin modelul Duster, suficient de mare, sigur şi ieftin pentru a propulsa vânzările grupului francez, care se apropie de concurentul Volkswagen pe a treia mare piaţă auto din Asia, transmite Bloomberg.
Renault a vândut aproape 24.000 de automobile Duster de la lansarea SUV-ului compact pe piaţa indiană, în luna iulie a anului trecut, în timp ce restul modelelor companiei franceze au înregistrat livrări de mai puţin de 4.000 de unităţi în primele nouă luni ale anului financiar care se va încheia în martie. Creşterea cererii pentru SUV-uri în India, aspectul de hatchback „musculos“ al Duster şi preţul încadrat în posibilităţile unei clase de mijloc în ascensiune, însă foarte atentă la cheltuieli, au ajutat Renault să se apropie de Volkswagen pe una dintre pieţele cu cel mai ridicat potenţial de creştere din lume.
În noiembrie, Renault estima că India va deveni în acest an una dintre primele 10 pieţe ale grupului după vânzări, compensând pentru scăderile din Europa.
„Dusterul a creat o nişă pentru Renault. Segmentul SUV era în creştere, iar Volkswagen nu are nu model concurent”, comentează pentru Bloomberg directorul IHS Automotive pentru India, Deepesh Rathore.