0.6 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăSpecialRegres pe piata imobiliara clujeana

Regres pe piata imobiliara clujeana

– Cresterile alerte din ultimii doi ani nu s-au regasit si in consumul de materiale de constructii din 2008.

Cresterea in volum a vanzarilor de materiale de constructii in zona Clujului a fost mai mica in acest an, decat in 2007 si 2006. Potrivit specialistilor din domeniu acest lucru nu este unul ingrijorator, pentru ca marcheaza de fapt o normalizare a unei piete puternic speculative.

"O crestere de numai 20% pe an cred ca este una sanatoasa, care arata ca piata constructiilor se consolideaza si raman doar firmele serioase" a declarat directorul filialei Cluj a retailerului Arabesque, Florin Valciu, care a spus ca, atat timp cat un teren la Cluj costa cat unul la Paris, este firesc ca ritmul de achizitii imobiliare sa isi reduca din viteza. Acesta a precizat ca volumul de vanzari inregistrat in magazinul Arabesque din Cluj, care acopera teritorial si judetele Alba, Bistrita-Nasaud si Salaj s-a situat pe locul doi, dupa cel din Bucuresti, cu toata tendinta pe care o percep managerii, de temperare a cresterii. "In judetele desprinse in acest an din aria de distributie a magazinului nostru din Cluj s-au inregistrat cresteri procentuale mult mai mari decat la Cluj, fapt explicat prin venirea masiva a romanilor din strainatate, care s-au apucat de constructii" a spus Valciu.

Reprezentantul companiei finlandeze Ruukki, Alin Radu a afirmat ca, in ultimii doi ani a crescut foarte mult interesul constructorilor pentru solutiile de acoperisuri metalice, panouri-sandwich, sau de confectii metalice. "Cresterea noastra anuala a fost intre 60 si 80% in ultimii doi ani, iar pe viitor estimam ca tendinta se va pastra". Motiv pentru finlandezi sa investeasca intr-o fabrica de productie, in Romania, care va fi inaugurata in aceasta toamna si de la care se asteapta sa ridice vanzarile din Romania la circa 10% din ponderea totala a grupului. Compania a incheiat anul 2007 cu vanzari de 4 miliarde de euro. Radu a explicat ca pe termen mediu, cresterile vanzarilor se vor stabiliza totusi la un procent de 20% anual.

IMPORTANTA
Un alt furnizor de materiale de constructii, Policolor considera piata clujeana ca fiind cea mai importanta din portofoliul de vanzari al firmei la nivel national. "Piata Clujului este numarul unu in vanzari pentru Policolor, iar acest fapt s-au produs in ultimii patru cinci ani", a explicat Mircea Tescaru, director tehnic comercial al Deko Professional, brand apartinand companiei Policolor.

Cele mai citite

Atribuțiile președintelui României: Ce poate și ce nu poate face

Președintele României are un rol de mediator între puterile statului și între stat și societate, fiind responsabil cu menținerea echilibrului constituțional Președintele României, ales prin...

Inteligența artificială: ce oportunități și ce riscuri prezintă tehnologia modernă pentru companii

Inteligența artificială (AI) nu mai este doar un termen la modă, ci o tehnologie implementată pe scară largă în diverse industrii. Totuși, utilizarea instrumentelor bazate...

Numărul virozelor, în creștere. INSP anunță peste 93.000 de cazuri de infecţii respiratorii în săptămâna 11-17 noiembrie

Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP) a raportat peste 93.000 de cazuri de infecţii respiratorii în perioada 11-17 noiembrie, înregistrând o creştere semnificativă de...
Ultima oră
Pe aceeași temă