Sunt site-uri web care promoveaza continutul video, cele mai populare fiind YouTube, Google Video si Veoh. Desi nu sunt multe, aceste site-uri sunt suficiente pentru a va putea delecta in fiecare seara cu productii video originale si (zic eu) destul de bine realizate.
In timp ce marea majoritate a companiilor din Statele Unite cheltuieste sute de mii de dolari pentru realizarea unor campanii publicitare ample, alte firme cauta modalitati mai ieftine de promovare. Bine, pana la urma nu chiar ieftine (veti vedea mai jos de ce), dar cu siguranta impactul este poate comparabil cu cel al reclamelor TV. In acest numar, un serial publicitar destul de ciudat, care a ajuns sa aiba aproximativ 80 de spot-uri… "Will it blend? That is the question". Tom Dickson, unul dintre actionarii companiei Blendtec, a avut ideea nastrusnica de a realiza cateva clipuri pentru YouTube in care sa faca reclama unor blendere produse de compania mai sus mentionata. Daca initial el vroia sa foloseasca fructe, zarzavaturi si alte produse alimentare pentru a demonstra calitatile aparatelor, Dickson s-a gandit ca impactul nu ar fi tocmai cel scontat. El a considerat ca americanii s-au saturat de emisiunile gen "teleshopping" unde diverse razatoare sau aparate destinate treburilor din bucatarie erau testate cu ajutorul alimentelor (cu ce altceva?). Asa ca primele lucruri care au intrat sub lamele blender-ului au fost niste mingiute de plastic si sticla. Au urmat mingii de golf, pixuri, carti de credit, un ipod si chiar un iPhone. V-am spus eu ca nu este tocmai ieftin sa produci aceste clipuri. Impactul? Oficialii companiei au spus ca in primele saptamani din momentul incarcarii primului videoclip pe YouTube, vanzarile au crescut considerabil. Compania s-a declarat foarte multumita de campanie si nu s-a oprit din producerea videoclipurilor nici pana astazi. Intre timp a aparut si un DVD cu 50 dintre clipuri – cele mai reusite! – si s-a lansat si site-ul www.willitblend.com. Pe acesta din urma cele mai importante sectiuni sunt "Don’t try this at home" si "Try this at home". Toate videoclipurile sunt disponibile la http://www.youtube.com/user/Blendtec. In orice caz (ca sa fim noi impacati!) nu va sfatuim sa puneti in practica nici unul din "experimentele" vizionate, chiar daca unele par foarte simple si nu extrem de periculoase. Iar daca vreti sa va dati cu parerea despre ce alte obiecte ar trebui sa intre in blender-ul lui Tom Dickson, puteti sa completati un formular online. Dickson a spus ca este deschis la orice idee si ca pana in momentul de fata a realizat dorintele a zece dintre cei care i-au scris.
cristian.curus@romanialibera.ro