18.9 C
București
vineri, 27 septembrie 2024
AcasăSpecialRanfluarea "Taransilvaniei", o poveste fara sfarsit

Ranfluarea „Taransilvaniei”, o poveste fara sfarsit

» Ranfluarea epavei motonavei "Transilvania", scufundata la Dana 18 din Portul Galati, este pe punctul de a deveni un esec.
» Epava nu a fost scoasa la suprafata nici dupa ce firma Superquatro SRL Galati a beneficiat de o prelungire cu trei luni a perioadei de 10 luni in care trebuia scoasa epava.

Conform contractului, ranfluarea trebuia realizata pana pe data de 25 iunie, dar pentru a obtine prelungirea contractului Superquatro SRL a invocat conditiile dificile, cum ar fi curentii puternici, temperaturile scazute ale apelor Dunarii din timpul iernii trecute sau vizibilitatea redusa.
Cu siguranta, iarna nu putea fi o surpriza in derularea contractului, iar curentii si vizibilitatea redusa din apele Dunarii nu sunt impedimente care sa motiveze prelungirea contractului, pentru ca la o ranfluare la Dunare se lucreaza cu scafandri grei, nu cu scafandri autonomi. In cele 14 luni, Superquatro a scos la suprafata doar  780 tone din cele 3.800 de tone, cat cantareste epava. Operatiunile au fost mai usoare, pentru ca pana acum s-a lucrat la scoaterea provei navei, cu sectiune redusa, dar in continuare scafandrii si echipa de la Superquatro se vor confrunta cu zona cabinelor, unde sectiunea navei este mai masiva, si cu compartimentul masini, care din cauza densitatii echipamentelor cantareste aproximativ 1.000 de tone. In conditiile in care mai are de scos 75% din corpul epavei, partea cea mai grea, incepand de pe data de 24 octombrie Superquatro SRL va incepe sa plateasca Administratiei Porturilor Dunarii Maritime Galati penalitati de 0,1% pe zi.
"Acum se lucreaza la o noua bucata din nava, dar cel mai probabil nu vor reusi sa o scoata pana la sfarsitul lunii.
Prin urmare, conform contractului, se va ajunge la penalizari. Acestea sunt de 0,1% pe zi din valoarea contractului. Asa spune contractul, asa spune legea, asa vom face", a declarat directorul APDM Galati, Mihai Ochialbescu.

Consecinte
Afacere de familie
Ranfluarea a fost abordata ca o afacere de familie, fiind desemnata sa efectueze lucrarea Superquatro SRL, care nu a castigat nici macar licitatia la care fusese unicul paticipant. In 2007, APDM a organizat licitatia pentru atribuirea contractului de ranfluare, la care s-au prezentat Shark SRL Constanta si Multraship Romania SRL, din grupul olandez Multraship Salvage BV. Licitatia a fost ratata din cauza neconformitatii uneia dintre oferte. La a doua licitatie s-a prezentat o singura firma, Superquatro Grup SRL Galati, dar a fost descalificata pentru ca nu indeplinea conditiile. In iunie 2008, APDM a lansat o selectie a executantului, dar nu prin licitatie, ci prin "negociere cu publicarea prealabila a unui anunt de participare".

Cele mai citite

România, tot mai dependentă de importuri: Peste 25% din legume și 40% din fructe aduse din străinătate

Peste un sfert din legumele consumate în România și 40% din fructe provin din import, conform unei analize realizate de Ziarul Financiar, pe baza...

România, tot mai dependentă de importuri: Peste 25% din legume și 40% din fructe aduse din străinătate

Peste un sfert din legumele consumate în România și 40% din fructe provin din import, conform unei analize realizate de Ziarul Financiar, pe baza...

Alertă RO-Alert emisă în nordul județului Tulcea din cauza unor drone detectate la granița cu Ucraina

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) a transmis în noaptea de joi spre vineri un mesaj de avertizare RO-Alert pentru locuitorii din zona...
Ultima oră
Pe aceeași temă