27.1 C
București
vineri, 19 iulie 2024
AcasăSpecial"joi.megaJoy" - niste batranei simpatici mananca mult si "sexualizeaza" nostalgic

"joi.megaJoy" – niste batranei simpatici mananca mult si "sexualizeaza" nostalgic

Radu Afrim este unul dintre regizorii tineri "in voga" pe scenele bucurestene. Absolvent al Facultatii de Teatru/Regie, promotia 2000, el a lucrat cu majoritatea teatrelor mari, unde a pus spectacole de succes, printre care se remarca "Plastilina", (premiul "UNITER" pentru cel mai bun regizor, marele premiu la Festivalul Atelier, Baia Mare, 2006). La Alba Iulia, publicul poate vedea doua dintre creatiile sale.
"joi.megaJoy" aduce pe scena o serie de actori "maturi", cum este Rodica Mandache, Dorina Lazar, Virgil Andriescu, Irina Mazanitis, Virginia Rogin etc., artisti care fac un spectacol pe care nici un iubitor de teatru nu ar trebui sa il rateze. "Kinki Zoone" este o un spectacol de club, realizat sub umbrela Teatrului "Luni de la Green Hours".
Reporter: Mi-a placut foarte mult unul dintre spectacolele pe care le trimiteti la Alba Iulia, "joi.megaJoy". Am vrut sa il "povestesc" unor prieteni, dar din diferite motive nu am putut. S-a spus ca este "sex and food in Afrim's style". Cum ati sintetiza dv. povestea spectacolului?
Radu Afrim: "joy.megaJoy" e lectia de tinerete pe care cativa mari actori maturi ai scenei romanesti o ofera timp de doua ore. Mie mi-au oferit-o din plin si in cele doua luni in care am lucrat show-ul. Niste batranei simpatici (actorii mei fac majoritatea compozitie!!) se intalnesc in fiecare zi de joi pentru a fi impreuna. E adevarat, mananca mult si "sexualizeaza" nostalgic, insa nicicand caritabil. Ar fi sub demnitatea lor. Sunt cateva recitaluri de actori care nu trebuie ratate sub nici o forma… actori pe care ii stiati demult, dar acum ii aveti in varianta ultrafresh.
R: Inteleg ca la Alba Iulia, din cauza scenei mici, publicul nu va mai putea sta pe scena alaturi de actori, asa cum se intampla in varianta "originala". Ce schimbari sunt necesare? Se poate vedea spectacolul si din sala?
R. A.: Exista o varianta de festival pe care eu nu o agreez in totalitate. E mai scurta si mai putin intimista, din care am scos doua scene care se petreceau in sala goala prin care bantuiau actorii. La repetitia de schimbare am constatat insa ca actorii se simt bine si in aceasta versiune. E motivul pentru care am acceptat sa-mi transform productia. In ce ma priveste am sa evit sa vad prea mult aceasta varianta.
R.: Alba Iulia nu are ceea ce se cheama "public de teatru". Nu va este teama sa prezentati un spectacol pretentios si intr-o oarecare masura controversat unui asemenea public?
R. A.: E unul din cele mai "populare" spectacole ale mele, textul e incredibil de accesibil oricui si nici macar n-a fost controversat. Cam toata lumea l-a iubit inca de la premiera. Nu a avut deloc parte de reactiile extreme ale celorlalte spectacole facute de mine. In plus, in Ardeal trebuie sa aiba o alta rezonanta, fiind vorba despre lumea veche care a consumat din plin atmosfera Imperiului Austriac, a trecut prin comunism si o vedem in toata splendoarea decrepitudinii ei pana in zilele noastre, ca sa folosesc un cliseu temporal. In ceea ce priveste "publicul de teatru" despre care vorbiti, ma indoiesc ca el e targetul meu.
R.: Un alt spectacol din programul festivalului este "Kinki Zoone". Va fi pentru multi spectatori (inca) o intalnire inedita cu Teatrul “Luni de la Green Hours". Ce trebuie sa stie publicul despre acest spectacol inainte de a-l vedea?
R. A.: Cu "Kinky Zoone" in schimb, lucrurile stau total diferit. E un show de cabaret, facut printre sticle de alcool si cesti de cafele strong in "Green Hours", cu stampila "teatru de consum". Cei care risca sa-l vada pot fi siguri ca se vor amuza copios, dar e necesar sa fie total "open minded" pentru ca, asa cum o spune si titlul, e mai "hardcore", "funny-erotic" si interactiv la greu. E genul de spectacol pe care nu l-as arata vreodata pe scena unui teatru. Locul lui e in barurile marinarilor ce ancoreaza pentru scurt timp in porturi exotice. De preferinta in Bora Bora. Aviz publicului masculin care va fi inclus in spectacol fara menajamente.
R.: Ce aveti in pregatire pentru noua stagiune?
R. A.: Nu pot veni in Alba Iulia tocmai pentru ca lucrez departe de tot, in Constanta, un text de o frumusete extrema, romanul lui Max Blecher, "Inimi Cicatrizate", pe care l-am dramatizat si e mult de munca la scena in aceste zile. Apoi plec la Arad, unde voi monta o versiune personala a "Nuntii lui Figaro".

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă