4.1 C
București
marți, 10 decembrie 2024
AcasăSpecialProduse eco "tăioase" în luptă cu pirateria

Produse eco „tăioase” în luptă cu pirateria

Pe piaţa produselor contrafăcute, totul este posibil. De la televizoare, încălţăminte, îmbrăcăminte, orice poate fi piratat mai ales datorită inventivităţii şi eficienţei de care dau dovadă fabricile din China. Chiar şi motofierăstraiele STIHL au fost „victimele” industriei produselor contrafăcute, o piaţă foarte profitabilă ce a avut anul trecut o valoare estimată la 250 de miliarde de dolari.

Pentru a stopa acest fenomen care le afectează vânzările, producătorii încearcă să găsească modalităţi pentru a-i determina pe clienţi să nu mai cumpere astfel de produse care însă au un avantaj enorm pentru cumpărătorul român- preţuri mult mai accesibile. „Acest fenomen ne-a afectat şi pe noi în întreaga lume, cele mai afectate zone fiind sudul şi estul Europei, dar şi vestul Europei se confruntă cu astfel de produse. În România au existat cazuri în care organele statului au ajuns să revândă aceste produse ca piese de schimb. În schimb, Germania distruge utilajele contrafăcute „, spune directorul general STIHL, Ioan Mezei.

Deşi se luptă permanent cu industria produselor piratat, compania STIHL România a reuşi să depăşescă criza şi pentru acest an estimează o creştere a cifrei de afaceri cu 15-20%. „În 2010 am avut o creştere de 20 % faţă de anul precedent când am fost şi noi afectaţi de criză. Pentru 2011 apreciem o creştere de 15- 20 % pentru că anul este promiţător până acum”, a declarat directorul general STIHL România, Ioan Mezei.

Lupta companiei STIHL împotriva produselor piratate este evidentă şi prin intermediul serviciului buy-back care oferă reduceri clienţilor care dau la schimb un utilaj vechi  pentru că în acest program sunt acceptate şi produsele contrafăcute. Astfel, compania încearcă să îşi încurajeze clienţii să cumpere doar prroduse originale deoarece utilajele contrafăcute expun utilizatorii la riscuri mult mai ridicate.

Principalele riscuri la care se expune o persoană care cumpără un produs contrafăcut este siguranţa redusă a folosirii utilajului, dar şi lipsa unor beneficii precum garanţie, service sau consultanţă.

Utilaje eco „tăioase”, atu-urile în lupta pentru supremaţie

Pentru a se impune faţă de principalul său competitor- marca suedeza Husqvarna,  Stihl  România  a anunţat introducerea unei noi game de utilaje cu acumulatori. Aceste produse pot fi utilizate pentru lucrări în grădină, dar şi de profesionişti.

„Noile produse cu acumulatori nu sunt jucării cum ar putea fie catalogate multe produse de acest fel care sunt acum pe piaţă. Utilajele noastre cu acumulatori beneficiază de o nouă tehnologie care poate fi folosită în mediile profesionale”, spune Ioan Mezei.

Avantajul principal al utilajelor cu acumulatori este nivelul redus de zgomot pe care le produc, astfel  ele pot fi utilizate în zone în care trebuie păstrată liniştea cum ar fi curtea unor hoteluri sau spitale. Gama noilor produse conţine o drujbă electrică, o foarfecă pentru garduri vii, o cositoare şi o suflantă portabilă care au un acumulator de 36 de volţi ce durează 40 de minute.

„Procesul de a lansa produse noi este foarte accentuat, iar întreaga noastră gamă de produse se schimbă în 3- 4 ani. Utilajele cu acumulatori vor fi introduse în România şi ca urmare a schimbării legislaţiei în acest domeniu ce impune folosirea unor produse prietenoase cu mediul ce au un nivel scăzut de emisii de noxe”, a mai precizat Ioan Mezei, directorul STIHL România.

Pentru 2011, compania şi-a propus şi creşterea numărului de distribuitori cu încă 25 de firme pe lângă cei 220 de colaboratori pe care îi are în prezent.

Despre posibilitatea deschiderii unei fabrici în România, Ioan Mezei  spune că a încercat să propună această variantă companiei din Germania, însă există câteva limitări serioase care nu permit deocamdată realizarea acestui obiectiv. „Am încercat de curând să sugerez ca în România să se deschidă o unitate de producţie pentru că există unele avantaje precum costuri de producţie mai mici şi apoprierea faţă de pieţele din estul Europei. Dar există câteva limitări serioase”, a declarat Ioan Mezei.

Printre problemele care impiedică deschiderea unei fabricii în România se numără lipsa unor furnizori de materii prime de calitate deorece majotiratea componentelor pentru utilaje se fabrică în Elveţia sau Germania.

Compania STIHL România, subsidiară a grupului german a fost  înfiinţată în 1997 şi are 21 de angajaţi. La nivel global, STIHL a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 2,35 miliarde euro, cu 2,6% mai mare faţă de anul precedent. Grupul deţine şase fabrici, distribuite pe patru continente: în Germania, Elveţia, Austria, SUA, Brazilia, China şi are 11.400 de angajaţi în 160 de ţări.

 

Cele mai citite

Ilie Bolojan spune că discuțiile pentru programul de guvernare ar putea începe de marți

Preşedintele interimar al PNL, Ilie Bolojan, a declarat luni că, din punctul său de vedere, sunt create premisele pentru ca partidele care au convenit...

Amenzi de 400.000 de lei pentru muncă nedeclarată în HoReCa și Curierat

Munca nedeclarată, cunoscută și sub denumirea de „muncă la negru”, rămâne una dintre principalele probleme ale pieței muncii din România Inspectorii de muncă au aplicat...

Primarul din Târgu Mureș a fost reținut de DNA

Soos Zoltan este acuzat că ar fi primit mită opere de artă în valoare de 200.000 de euro În urma alegerilor locale din luna iunie,...
Ultima oră
Pe aceeași temă