23.5 C
București
duminică, 21 iulie 2024
AcasăSpecialProcurorii au reţinut şapte persoane implicate în traficul cu autoturisme de lux...

Procurorii au reţinut şapte persoane implicate în traficul cu autoturisme de lux furate din Ungaria

Procurorii Parchetului instanţei supreme au reţinut, pentru 24 de ore, şapte persoane implicate în trafic de maşini de lux, aduse din Ungaria şi vândute în România sau în Republica Moldova, relatează Mediafax.

Procurorii Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au solicitat instanţei de judecată arestarea preventivă a următorilor inculpaţi aflaţi în stare de reţinere: Laszlo Joszef, pentru sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave, complicitate la înşelăciune, tăinuire (patru fapte) şi asociere în vederea săvârşirii de infracţiuni; Boldizsar Matyus Bela, pentru înşelăciune (cinci fapte), complicitate la înşelăciune, tăinuire şi asociere în vederea săvârşirii de infracţiuni; Barabaş Robert, pentru complicitate la înşelăciune şi asociere în vederea săvârşirii de infracţiuni; Pal Deneş, pentru tăinuire, favorizarea infractorului şi asociere în vederea săvârşirii de infracţiuni; Kadar Levente pentru asociere în vederea săvârşirii de infracţiuni; Marian Ignat pentru înşelăciune, complicitate la înşelăciune, tăinuire (două fapte), fals material în înscrisuri oficiale şi asociere în vederea săvârşirii de infracţiuni; Cătălin Zamfiroiu, pentru tăinuire, informează, vineri, Ministerul Public.

Potrivit procurorilor, aceştia cumpărau, în schimbul unor sume modice, autovehicule achiziţionate de persoane fizice sau juridice maghiare în sistem leasing sau în baza unor credite bancare, persoane care erau, însă, aflate în imposibilitatea de a mai plăti ratele, pe care le transportau în România şi le ofereau spre vânzare unor persoane de bună credinţă la preţuri inferioare celor vehiculate pe piaţa de profil.

De asemenea, ei se ocupau şi cu falsificarea documentelor de provenienţă ale vehiculelor în cauză, ori ale altor autovehicule furate şi aflate deja înRomânia, atât rolul acestora, dar şi al celorlalţi învinuiţi fiind bine stabilit.

Transportul autovehiculelor din Ungaria în România se realiza de către învinuiţii cu rol de „cărăuşi” sau prin intermediul altor persoane, dispuse ca, în schimbul unor sume de bani, să se deplaseze cu mijloacele de transport în comun în Ungaria, să preiaautoturismele şi să le transporte în România în locaţii prestabilite.

În cazul în care nu se reuşea comercializarea autoturismelor în România, acestea erau transportate în Republica Moldova unde erau vândute prin intermediul unor cetăţeni moldoveni.

În ambele situaţii, cu privire la aceste autoturisme se făceau reclamaţii de proprietarii de drept, ca fiind furate pe teritoriul Ungariei, după neplata unui anumit număr de rate, în funcţie de prevederile contractelor de leasing sau împrumut. Acest interval de timp era suficient pentru învinuiţi să comercializate în România sau Republica Moldova respectivele autoturisme.

În plus, arată anchetatorii, unul dintre învinuiţi deţine un atelier auto, unde făcea dubluri la cheile de contact ale autoturismelor deturnate, astfel încât cele originale să fie returnate autorilor de infracţiuni de furt din străinătate.

În cazul în care autovehiculele nu mai puteau fi comercializate, întrucât figurau date în urmărire internaţională, acestea erau valorificate prin intermediul lui Cătălin Bertea (învinuit în dosar-n.r.), acesta deţinând o societate comercială ce are ca obiect de activitate „comerţ cu amănuntul piese şi accesorii pentru autovehicule”.

În acest caz, anchetatorii au făcut, joi, 23 de percheziţii în Bacău, Harghita şi Vrancea.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă