Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Procedură greoaie în achziția tabletelor pentru elevi

Conform anunțului Ministerului Educației și Cercetării (MEC), dacă nu apar probleme, dispozitivele digitale conectate la internet, pentru elevi, vor fi livrate până la data de 10 septembrie.

Share

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

16.07.2020 - 01:27

Societatea civilă este însă neîncrezătoare în proiectul lăudat de ministrul Monica Anisie.

Ministerul Educației achiziționează 250.000 de tablete pentru elevii săraci de la clasa pregătitoare până la a XII-a, în condițiile în care an de an are aproximativ 300.000 de cereri de rechizite pentru școlarii care provin din familii defavorizate, doar din învățământul primar.

Reprezentanții elevilor critică proiectul MEC.

“Cele 250.000 de tablete nu sunt suficiente: Ministerul Educaţiei şi Cercetării trebuie să se oprească din a mai trata superficial nevoile elevilor din România. Ca urmare a declaraţiilor ministrului Educaţiei şi Cercetării de ieri, 13 iulie, în cadrul unei vizite la Iaşi, elevii şi părinţii din România au fost informaţi că este foarte posibil ca, începând din toamna acestui an, învăţământul preuniversitar din România să funcţioneze în baza unui model hibrid (online/offline)”, menționează Consiliul Național al Elevilor (CNE), într-un comunicat.

 

Semnal de alarmă

Reprezentanții elevilor trag un semnal de alrmă cu privire la modul în care MEC tratează nevoia elevilor de a avea acces la educaţie online.

“Documentaţia privind achiziţia tabletelor a fost realizată tergiversat (după 3 luni de aşteptare), iar echipamentele nu au ajuns nici măcar acum la elevi, ceea ce ne face să credem că beneficiarii procesului nu vor avea suficient de mult timp pentru a se acomoda cu noul dispozitiv”, mai precizează CNE.

Pe deasupra, Ministerul Educaţiei şi Cercetării refuză să valideze, în comunicarea publică, faptul că nu doar 250.000 de elevi au nevoie de sprijin în accesarea şcolii online, mai spun reprezentanții elevilor.

“Problemele elevilor dezavantajaţi sunt expuse formal în discursul ministrului, în lipsa unor acţiuni concrete pentru a sprijini participarea acestora la procesul instructiv-educativ. Efectele directe ale acestei superficialităţi sunt reprezentate de creşterea ratei abandonului şcolar şi de adâncirea inechităţilor din sistemul educaţional, aspecte relieferate şi în urma afişării rezultatelor la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat, rezultate care nuanţează discrepanţele între unităţile de învăţământ preuniversitar din mediul rural şi cele din mediul urban”, mai precizează Consiliul Național al Elevilor.

Reprezentanții elevilor solicită Ministerului Educaţiei “să urgenteze procedura de realizare a normelor de aplicare a Legii 109/2020, care prevede faptul că este obligaţia instituţiei centrale de a asigura, la cerere, fiecărui cadru didactic şi fiecărui elev un dispozitiv - laptop sau tabletă, conectat la internet, pentru a putea participa la activităţile de e-learning, căreia să îi urmeze procedura de achiziţie centralizată”.

Comentarii

loading...