22.3 C
București
marți, 10 septembrie 2024
AcasăSpecialPresa ungara: Se rastoarna oare autobuzele romanesti mai usor?

Presa ungara: Se rastoarna oare autobuzele romanesti mai usor?

Vehiculele cu numar de inmatriculare romanesc sunt implicate intr-un numar considerabil de accidente in Ungaria, doar saptamana trecuta avand loc intr-o singura zi doua accidente de autobuz frecventa evenimentelor dand impresia ca autobuzele sau camionetele romanesti parca sunt lovite de soarta aici, scrie pagina de stiri ungara "168 ora", citata de Agerpres.

Faptul ca este vorba de o tara vecina explica desigur de ce prin Ungaria circula atat de multe vehicule cu numar de inmatriculare romanesc. In Ungaria vin foarte multi romani, fie la lucru, fie in vizita la rude. Initial, firmele romanesti de transport faceau fata solicitarilor cu microbuze, insa ulterior ele au trebuit sa puna la dispozitia clientilor autobuze tot mai mari. Daca actualmente aceste firme de transport trebuie sa respecte anumite reguli, in trecut insa autobuzele lor functionau ca un fel de taxi de linie, oprind acolo si atunci cand voiau calatorii, acestia dorind in primul rand sa ajunga acasa la vreme, desigur, dupa ce isi faceau cumparaturile la ultimul magazin duty-free dinainte de granita. Toate acestea sunt istorie, acum existand un program de circulatie, opriri fixe si altele.

Cu cat vehiculele sunt mai solide, cu atat comportamentul soferilor care transporta muncitori si marfa catre Europa de Vest este mai dur. Daca ar fi sa ne uitam pe harta, Romania este uriasa. Pornind din regiunile sale de est, poti parcurge cu usurinta 600-800 de kilometri numai pana la intrarea in Ungaria, iar pana in Italia, Germania sau Spania mai este cale lunga. La astfel de distante, de ordinul a mii de kilometri, pare ca merita riscul, mai ales ca printr-o conducere rapida si brutala pot fi castigate ore bune. In ultimii 10-15 ani a devenit ceva obisnuit ca microbuzele si camionetele sa fie dotate in special cu motoare Diesel, de 150-200 de cai putere, ele circuland cu viteze de circa 160 de kilometri la ora. Pentru a le conduce este insa nevoie de permis profesionist, ca sa nu mai adaugam ca starea tehnica a acestor vehicule nu este totdeauna optima.

Microbuzele depasesc automobilele personale doar in ce priveste acceleratia si cutezanta. De la ele nu se poate astepta insa sa franeze ca o masina de sport, iar daca mai adaugam si incarcatura de bagaje si calatori, agravata de prezenta unei remorci, este usor de inteles cum, printr-o manevra brusca, soferul poate usor pierde controlul. De multe ori, soferul este pe deasupra obosit si nici nu mai este nevoie de vreo manevra nechibzuita pentru a intra fara probleme intr-un automobil parcat. Nu este deci de mirare ca microbuzele conduse cu viteza mare sunt implicate in atatea accidente. In Ungaria, numarul de accidente mortale a scazut considerabil datorita unor masuri dure si a unei comunicari de succes a acestora, fapt care i-a speriat putin pe soferi, problema fiind insa aceea ca actualmente poti fi luat in colimator cel mult din cauza vitezei. Comportamentul agresiv, depasirile neregulamentare, neacordarea de prioritate pentru pietoni si alte nereguli doar rareori au urmar
i legale iar radarele mobile pot fi deocamdata ocolite usor, cat despre cele fixe oricine poate afla unde sunt amplasate.

Daca in cazul maghiarilor numarul accidentelor grave scade, numarul accidentelor in care sunt implicati straini a ramas neschimbat. La soferii romani – dar si la ucraineni sau turci – comunicarea in scop de descurajare nu functioneaza, mai ales ca este de imaginat ca acestia nu asculta un post de radio unguresc. Dat fiind ca romanii sunt cei mai multi pe drumurile Ungariei, se pare ca tot ei sunt cei care se confrunta si cu cele mai multe probleme, situatia fiind agravata de faptul ca incasarea amenzilor este nesigura.

Cele mai citite

Baumit extinde investițiile în România cu ajutoare de Stat din Programul ConstructPlus

Austriecii de la Baumit intenționează să-și extindă afacerile în România printr-o nouă unitate de producție în localitatea Buhoci, județul Bacău. Această investiție reprezintă un...

China: Un bărbat de 30 de ani a murit după ce a muncit 104 zile cu doar o zi liberă

Un bărbat de 30 de ani care a lucrat timp de 104 zile, interval în care a avut doar o zi liberă, a murit...

Slobozia: 10 dintre cei 15 bărbați reținuți pentru scandal și distrugere în trafic au primit control judiciar

Procurorii din Ialomiţa au dispus, marţi, măsura controlului judiciar pentru 10 dintre cei 15 bărbaţi reţinuţi în urmă cu o zi pentru tulburarea ordinii...
Ultima oră
Pe aceeași temă