Preluarea a 19 magazine Angst de către Mega Image, a fost aprobată, în anumite condiţii, de către Consiliul Concurenței (CC).
"Am obținut aprobarea pentru cea mai mare parte dintre magazinele analizate de către Consiliul Concurenței, fapt ce confirmă relevanța deciziei noastre de a participa la această preluare. În tot acest proces, ne-am confirmat angajamentul prin răspunsurile date tuturor solicitărilor Consiliului Concurenței, furnizând informații detaliate necesare analizării operațiunii de concentrare economică. În urma analizei, Consiliul Concurenței a aprobat preluarea de către Mega Image a activității unui număr de 19 magazine Angst din București, Otopeni și Buftea, în condițiile și termenele stabilite în acord cu autoritatea de concurență", a declarat într-un comunicat directorul general al Mega Image România, Xavier Piesvaux, citat de Mediafax.
Mega Image a formulat în privința a două dintre magazinele achiziționate angajamente structurale, care vor fi respectate de către companie.
"Considerăm că decizia Consiliului Concurenței vine să confirme faptul că, așa cum am mai precizat, Mega Image nu deține o poziție dominantă pe piața de retail din București, piață care se dovedește a fi una echilibrată și favorabilă liberei concurențe", a spus Piesvaux.
Magazinele preluate vor fi adaptate la formatul și standardele unităţilor Mega Image și Shop&Go.
"În continuare, având în vedere și angajamentul conducerii companiei Angst – prin Sorin Minea – de a-și concentra activitatea viitoare în special în domeniul producției, care a consacrat brandul Angst, Mega Image va derula un parteneriat și în plan comercial, în special pentru desfacerea produselor din carne. Prin urmare, clienții Mega Image vor regăsi produsele Angst în raioane specializate în magazine din cadrul rețelei Mega Image", se mai arată în comunicat.
În urmă cu două săptămâni preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a anunţat că reţeaua Mega Image renunţă la unul din cele 20 de magazine pe care le va prelua de la Angst şi ar putea vinde alte două unităţi, potrivit angajamentelor convenite cu autoritatea de concurenţă pentru evitarea unei situaţii de poziţie dominantă în anumite zone din Bucureşti.
"Anul acesta discutăm preluarea magazinelor Angst de către Mega Image în Bucureşti. Vineri au fost puse în discuţie publică angajamentele pe care le-am discutat împreună cu cei de la Mega Image. În esenţă, ele înseamnă că din magazinele Angst pe care intenţionează ei să le cumpere, câteva dintre ele, în zonele unde concentrarea pe piaţă ar fi prea mare din înţelerea noastră, Mega Image se angajează să le vândă într-o anumită perioadă de timp, deci să-şi reducă puterea de piaţă în acele zone din Bucureşti", a afirmat Chiriţoiu pe 10 noiembrie.
Consiliul Concurenţei a constatat că preluarea celor 20 de magazine poate conduce la consolidarea poziţiei puternice a Mega Image din zonele centrale ale Bucureştiului. Astfel, zonele pentru care instituţia şi-a exprimat îngrijorările de ordin concurenţial, respectiv reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor, sunt Amzei, Academiei şi Perla.
Ca urmare, Mega Image a renunţat la achiziţionarea magazinului Angst Perla, prin încheierea unui act aditional la contractul de vânzare-cumpărare.
În august, grupul belgian Mega Image a anunţat că a ajuns la un acord pentru a prelua 20 din cele 22 de magazine operate de reţeaua Angst, după ce compania locală s-a retras dintr-o colaborare cu Carrefour, tranzacţia urmând să fie aprobată de Consiliul Concurenţei.
Potrivit Mega Image, sunt estimate venituri anuale de 21 milioane de euro pentru cele 20 de magazine, care au fiecare suprafeţe totale între 90 şi 750 metri pătraţi.
Grupul Angst a fost înfiinţat în 1990, fiind o investiţie româno-elveţiană. Firma este controlată de Sorin Minea, care deţine 60% din acţiuni, restul de 40% fiind împărţit în mod egal între Liudmila Minea şi Bernadette Martha Maria Wyrsch-Angst. Angst deţine trei fabrici, la Buftea (carne proaspătă şi preparate fierte, afumate), Salsi Sinaia (produse crud uscate) şi Videle (procesare a laptelui), mai arată Mediafax.
Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din România, cu peste 350 de unităţi sub mărcile Mega Image, Shop&Go, AB COOL FOOD şi Mega Drive.
În 2013, Mega Image a raportat un profit net de 55,1 milioane lei (12,5 milioane euro), în creştere cu 18%, la afaceri de 2,34 miliarde lei (530 milioane euro), cu 33% mai mari, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice.