Prefectul de Arad, Cristian Stragea, a acuzat, joi, conducerea Regionalei CFR Timisoara de management defectuos si sfidarea cetatenilor pe bani publici. Potrivit acestuia, in contextul dezvoltarii zonei metropolitane Arad-Timisoara se doreste crearea unei zone de interes economic care sa echivaleze cu puterea economica a Capitalei.
„In acest sens este necesara o dezvoltare armonioasa a infrastructurii, insa, dupa cum se misca lucrurile la acest capitol, se poate spune ca starea infrastructurii CFR nu reuseste decat sa dea apa la moara carcotasilor, care spun ca partea de vest a tarii nu va reusi sa se ridice la nivelul Bucurestiului. Eu ii declar adversarii mei pe toti cei care nu reusesc sa sustina proiecte de infrastructura si o dezvoltare armonioasa din punct de vedere economic al regiunii din care face parte, fie ca acestia fac parte dintr-un catun de munte sau din Regionala CFR Timisoara. Vazand aspectul necivilizat al unor statii CFR, mizeria si mirosurile pestilentiale din tunelurile de acces spre peroane si multele cladiri ale statiilor CFR, care stau sa se darame nu pot decat sa ma declar total nemultumit de colaborarea cu Regionala. Le-am trimis in nenumarate randuri invitatii de a sta la masa dialogului, insa am fost tratat cu o lipsa totala de respect”, a spus Stragea.
Statiile CFR, ca dupa bombardament
Reprezentantul Guvernului in teritoriu a mai spus ca a trecut un an si jumatate, perioada in care primarul municipiului Arad, presedintele Consiliului Judetean si Prefectura au asteptat un semn de viata din partea reprezentantilor CFR, insa acestia au dat dovada de lipsa de comunicare. Stragea a mai tinut sa le reaminteasca celor din conducerea CFR Timisoara ca aceasta institutie functioneaza din bani publici si ca are datoria sa dea dovada de transparenta.
Desi reprezentantul Regionalei CFR Timisoara, Mircea Sandru, seful Biroului Investitii, a auzit toate acuzele aduse de prefect, acesta nu a dorit sa le comenteze, precizand ca el are o functie de executie care nu-i permite sa polemizeze pe nici o tema. El a punctat, insa, cateva dintre investitiile care se deruleaza in infrastructura feroviara din judetul Arad si a acuzat lipsa banilor in ceea ce priveste aspectul dezolant al statiilor CFR.
„Lucrarile de modernizare a Statiei CFR Arad sunt in grafic si vor fi finalizate in luna octombrie a acestui an. Intre timp se lucreaza la amenajarea Coridorului IV Paneuropean, intre statiile Curtici si Simeria, unde lucrarea este de o mai mare amploare, aceasta presupunand modificarea statiilor si a parametrilor de viteza”, a precizat Sandru.
Potrivit sursei citate, multe nu se pot face pentru schimbarea aspectului dezolant al statiilor CFR, in conditiile in care in acest an a fost alocata o suma de doar 1.000.000 RON pentru reparatii si igienizare in aceste unitati apartinand Regionalei.