Compania auto rusească AvtoVAZ, care face parte din Renault-Nissan, dă peste cap planurile CEO-ului Carlos Ghosn de a duce grupul pe locul 3 mondial în topul producătorilor auto. Problemele apar din cauza AvtoVAZ, care este veriga slabă a grupului în aceste momente.
CEO-ul Renault-Nissan Carlos Ghosn plănuia ca până în 2016 grupul să devină al treilea producător al lumii, obiectiv care nu va putea fi atins din cauza vânzărilor în scădere ale AvtoVAZ, potrivit Auto News. Cu toate că Dacia continuă să fie unul din brandurile cu cea mai mare creștere din Europa de Vest, iar Renault recuperează teren față de vânzările slabe de anul trecut, situația la AvtoVAZ afectează creșterile grupului, mai ales că planurile francezilor pentru compania rusească erau foarte mari.
Ghosn va fi astfel nevoit să amâne atingerea acestui obiectiv, la fel cum s-a întâmplat și cu achiziționarea completă a AvtoVAZ, proces care a durat mai mult de cât se credea inițial.
Ghosn a finalizat achiziționarea companiei rusești în 2014. CEO-ul este convins că grupul va vinde 1 din 10 mașini comercializate în Rusia până în 2016. Totuși piața din Rusia trece printr-o perioadă dificilă, estimările pentru acest an fiind de 2,5 milioane unități, cu 10% mai puțin față de 2013.