Cotele deosebit de ridicate ale Dunarii au provocat reducerea traficului pe Canalul Dunare Ð Marea Neagra si pe Canalul Poarta Alba Ð Midia Navodari, in ultima saptamana. Potrivit Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile, principala cauza este restrictia impusa in zona podurilor din Serbia si Ungaria. Inaltimea mica a podurilor din Serbia si Ungaria, in comparatie cu cele din sectorul romanesc al Dunarii, a dus la blocarea multor nave fluviale in aceste zone. Acest motiv justifica si disparitia tranzitului navelor de pasageri ce erau asteptate pe Canalul Dunare Ð Marea Neagra in aceasta perioada. Traficul extern s-a diminuat in aceeasi perioada cu 35%.
Conducerea CNACN continua sa aplice masurile pentru preluarea si evacuarea unei cantitati cat mai mari de apa din Dunare in Marea Neagra, masuri instituite incepand cu jumatatea lunii martie. Astfel, pana in acest moment, microhidrocentrala de la Agigea a utilizat pentru producerea energiei electrice un volum de cinci milioane mc de apa preluata din Dunare. Prin Ecluza Agigea a fost evacuat in mare un volum de 611.000 mc de apa pentru tranzitarea navelor spre/dinspre Portul Constanta, in timp ce prin Ecluza Ovidiu de pe Canalul Poarta Alba Ð Midia Navodari se evacueaza continuu 0,5 mc/secunda, utilizand vanele din porti.
Totodata, cele trei statii de pompare pentru apararea localitatilor impotriva nivelului ridicat al panzei freatice au functionat in regim permanent.
Valentin Zeicu a mai precizat ca in prezent prin vanele Statiei de pompare complexa Cernavoda se preia din Dunare un debit de 79 mc/s. Acesta spune ca zilnic sunt urmarite cotele in aval si amonte de aceasta statie si da asigurari ca CNACN va putea sa faca fata unei noi viituri preconizate in cursul acestei saptamani.