38.9 C
București
duminică, 14 iulie 2024
AcasăSpecialPierderea celularului este pentru unii mai suparatoare decat cea a verighetei

Pierderea celularului este pentru unii mai suparatoare decat cea a verighetei

Conform unui nou studiu Nokia, dispozitivele mobile multifunctionale starnesc un interes extrem de ridicat, utilizatorii din intreaga lume intampinand cu o mare disponibilitate posibilitatile oferite de convergenta, ba chiar mai mult decat atat, solicita in mod direct mai multe functii pentru convergenta.
Practic, aproape jumatate din utilizatorii chestionati la nivel global isi folosesc dispozitivul mobil drept camera foto principala, peste doua treimi cred ca isi vor inlocui playerul MP3 cu un dispozitiv mobil cu functii pentru muzica si aproape 50% doresc sa-si conecteze dispozitivele mobile la aparatura electronica de acasa.

Indienii, cei mai prolifici „fotografi mobili”

Dispozitivele mobile multifunctionale au reusit deja sa inlocuiasca o serie de alte aparate in vietile cotidiene ale oamenilor. Aproape jumatate din respondenti (44%) isi folosesc dispozitivul mobil drept camera foto principala, India fiind tara cu cei mai prolifici "fotografi mobili” (68%). La nivel global, 72% isi folosesc dispozitivul mobil in loc de ceas desteptator, iar 73% si-l folosesc drept ceas principal (pentru consultarea orei).
Peste o treime din respondenti (36%) navigheaza pe Internet de pe dispozitive mobile cel putin o data pe luna. Asa cum era de asteptat, Japonia se afla pe primul loc in ceea ce priveste utilizarea Internetului mobil, 37% dintre subiectii din aceasta tara declarand ca navigarea de pe dispozitivele mobile este o activitate zilnica.
Avand in vedere lista crescanda de functii oferite de mobile, faptul ca oamenii nu-si pot imagina viata fara aceste aparate nu reprezinta deloc o surpriza: 94% din subiecti intentioneaza sa detina un dispozitiv mobil in perioada urmatoare. Importanta mobilelor pare sa fie atat de mare incat 21% din respondenti s-ar supara mai mult daca ar pierde aceste aparate decat daca si-ar pierde portofelul, cardurile de credit sau chiar verigheta.

Nemtii asculta 21 de ore de muzica saptamanal

Muzica digitala a remodelat complet obiceiurile de achizitionare si de ascultare ale melomanilor din intreaga lume: 67% din respondentii studiului declara ca isi procura cel putin o parte din muzica prin descarcare, iar 87% spun ca si-au marit volumul consumului muzical dupa ce au devenit posesori ai unui dispozitiv digital pentru muzica. Cei mai "ascultatori” par a fi utilizatorii germani: 28% declara ca asculta cel putin 21 de ore de muzica in fiecare saptamana. Ce muzica asculta planeta? Pop (35%), rock (21%), dance (8%) si muzica clasica (7%). Dispozitivele mobile pentru muzica vor fi, se pare, extrem de importante pentru consumul de muzica digitala pe viitor: 67% din respondenti considera ca playerul MP3 le va fi inlocuit de telefonul mobil.

Mobilul – telecomanda pentru frigider?

Conform studiilor Nokia, oamenii sunt foarte deschisi catre ideea de casa digitala mobila, in cadrul careia dispozitivele mobile sa fie folosite pe post de telecomanda pentru diversele aparate din casa, transmitand continut digital – precum muzica si fotografii – catre dispozitive compatibile. Aproape jumatate din respondentii studiului (42%) isi doresc interconectivitate intre imprimanta, PC, sistem stereo, televizor si dispozitivul mobil. Arabia Saudita va fi, se pare, "caminul” casei digitale – 72% din subiectii din Arabia Saudita isi doresc ca pana si frigiderul sa fie inclus in aceasta retea.
Mai mult de jumatate din respondentii studiului (58%) si-ar dori ca pe viitor sa-si poata controla integral aparatura electrica si electrocasnica prin intermediul dispozitivului mobil. Aceasta dorinta pare a fi extrem de intensa in India (85%).
"Datele obtinute demonstreaza in mod clar ca oamenii cred in ideea de convergenta; isi doresc cu adevarat un dispozitiv care sa le ofere totul, de la captarea de imagini de calitate la stocarea colectiilor de muzica si gestionarea casei conectate digital”, a declarat Tapio Hedman, Senior Vice President Marketing, Multimedia, Nokia.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă