Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) ar avea nevoie, in 2009, de patru miliarde de euro pentru autostrazi si drumuri nationale.
Suma a fost avansata intr-o declaratie facuta pentru NewsIn de directorul general interimar al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Cristian Duica. Potrivit lui Duica, prioritatile in cazul in care s-ar obtine aceasta suma ar fi continuarea lucrarilor la autostrazile de pe Coridorul 4 Pan European Nadlac-Arad-Timisoara-Lugoj-Sibiu si Cernavoda-Constanta.
Conform NewsIn, alte lucrari importante pentru care sunt necesari bani sunt Centura Bucuresti, Autostrada Bucuresti- Ploiesti si Ploiesti-Brasov, pe tronsonul Comarnic-Brasov. Potrivit lui Duica, sunt necesari bani si pentru finalizarea lucrarilor la Autostrada Transilvania, respectiv a tronsonalor 2B Gilau-Campia Turzii si 3CMihailesti-Suplacu de Barcau. De asemenea, este necesara finalizarea drumurilor nationale care fac parte din etapele 4, 5 si 6 din programul de reabilitare. "Dar ce vom lucra vom sti doar dupa aprobarea legii bugetului de stat. Abia atunci vom avea o viziune exacta a sumele care vor fi repartizate pentru CNADNR si le vom putea imparti pe fiecare lucrare stabilita prin contractele de executie.
Pana atunci stam, nu avem bani si mai avem si datorii", a mai spus Duica. CNADNR a cheltuit 2,1 miliarde lei pentru "construirea de autostrazi" in 2008, aproape jumatate din bugetul de 5,8 miliarde lei. Oficialii companiei au precizat ca in totalul general al cheltuielilor de 5,8 miliarde lei nu sunt incluse ratele, dobanzile si comisioanele aferente creditelor externe contractate de CNADNR.