20 C
București
vineri, 20 septembrie 2024
AcasăSpecialPatronul Edy Spedition, avere fabuloasă din TIR-uri. ALIN ALEXANDRU POPA a murit...

Patronul Edy Spedition, avere fabuloasă din TIR-uri. ALIN ALEXANDRU POPA a murit în ACCIDENT

Patronul Edy Spedition, Alin Alexandru Popa, cu o avere estimată la 125 de milioane de dolari, a reuşit să construiască una dintre cele mai mari firme de transport din România. Joi, 30 mai, Alin Alexandru Popa, patronul Edy Spedition, a murit într-un accident rutier, scrie Realitatea.net.

Citeste si Patronul firmei Edy Spedition a murit după ce maşina pe care o conducea a intrat într-un TIR, în Timiş

La început, compania fondată de Alin Alexandru Popa se numea Alin Trans. Alin Popa avea 2-3 camioane şi a avut răbdarea de reinvesti mereu profitul. La un moment dat – povesteşte un comentator pe forum, mărturie preluată într-un articol Business Magazin – Alin Popa a început să cumpere multe TIR-uri Volvo.

În urmă cu 21 de ani, patronul Edy Spedition lucra la Coca Cola. Avea doar 20 de ani când a decis să îşi deschidă propria afacere. La început, Alin Trans asigura o parte din distribuţia Pepsi în Transilvania. Când Coca Cola a început operaţiunile în zonă, în 1993, afacerea lui Alin Popa a început să meargă tot mai bine.

Citeşte şi Accidentul patronului Edy Spedition. Martor: Eu mergeam cu 100km/h şi abia l-am văzut când m-a depăşit

Contractul cert cu Coca Cola şi cu alte firme mari aducea venituri sigure. Aşa că Alin Popa a ales, la începutul anilor 2000, să investească în cumpărarea de camioane. Şi-a schimbat flota cumpărând unităţi Volvo noi (cap tractor) şi remorci Schmidt.

În 2002, apărea imensa oportunitate de a extinde afacerea în afara României. În acel an s-a născut Edy International Spedition (Edy este numele fiului patronului). Transportul internaţional genera profituri uriaşe, iar, în 2005, patronul Edy Spedition şi-a dat şansa că poate dubla flota de TIR-uri.

În 2005, Alin Popa, patronul Edy International Spedition şi Alin Trans, vindea 17,5% din acţiuni fondului de investiţii Balkan Accession Fund.

Citeşte şi Fiul patronului Edy Spedition studiază la Paris

Vârful Edy Spedition a fost atins în 2008. Patronul Alin Popa cumpărase deja 1.250 de camioane. Cifra de afaceri era de 150 de milioane de euro, 43% din transporturi rutiere şi 46% din distribuţia de carburanţi.

Însă, în acel an, veniturile Edy Spedition au fost depăşite de Diesel One. Aşa că o echipă de directori angajaţi de Alin Popa la Edy Spedition au ales să ia nişte măsuri ciudate. Cea mai ciudată: renunţarea la poliţa CASCO pentru camioane. Una inteligentă: returnarea a 200 de camioane către compania Volvo, în sistem buy-back, mutare care a adus 5 milioane de euro.

Concurenţa pentru Edy Spedition devenisă acerbă. Lazăr International Company era în creştere, Dumagas la fel, Dunca Expediţii ajunsese la 500 de camioane.

Până în 2013-2017, patronul Edy Spedition îşi propusese să ajungă cel mai mare operator de transport din Europa Centrală şi de Est. Cert este că Edy Spedition a rămas cel mai mare transportator din România. Rămâne de văzut dacă planul lui Alin Popa va reuşi chiar şi după moartea sa.

Cele mai citite

Băncile taie dobânzile la credite, dar și la depozite. Creditele ipotecare devin mai accesibile

Clienții băncilor sunt sfătuiți să compare ofertele disponibile pe piață, înainte de a lua o decizie privind creditele sau economiile lor Mai multe bănci din...

Ministrul Câciu: România își bazează deficitul pe investiții, singura cale spre dezvoltare economică

Adrian Câciu, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a declarat că România se numără printre puținele țări din UE al căror deficit bugetar este generat...

Romgaz a încheiat un contract de creditare în valoare de 150.000 de milioane de euro

Linia de creditare este deschisă pentru 3 ani și va acoperi nevoile de capital de lucru ale Romgaz Romgaz a notificat investitorii de pe bursă...
Ultima oră
Pe aceeași temă