Patronul Edy Spedition, Alin Alexandru Popa, cu o avere estimată la 125 de milioane de dolari, a reuşit să construiască una dintre cele mai mari firme de transport din România. Joi, 30 mai, Alin Alexandru Popa, patronul Edy Spedition, a murit într-un accident rutier, scrie Realitatea.net.
La început, compania fondată de Alin Alexandru Popa se numea Alin Trans. Alin Popa avea 2-3 camioane şi a avut răbdarea de reinvesti mereu profitul. La un moment dat – povesteşte un comentator pe forum, mărturie preluată într-un articol Business Magazin – Alin Popa a început să cumpere multe TIR-uri Volvo.
În urmă cu 21 de ani, patronul Edy Spedition lucra la Coca Cola. Avea doar 20 de ani când a decis să îşi deschidă propria afacere. La început, Alin Trans asigura o parte din distribuţia Pepsi în Transilvania. Când Coca Cola a început operaţiunile în zonă, în 1993, afacerea lui Alin Popa a început să meargă tot mai bine.
Contractul cert cu Coca Cola şi cu alte firme mari aducea venituri sigure. Aşa că Alin Popa a ales, la începutul anilor 2000, să investească în cumpărarea de camioane. Şi-a schimbat flota cumpărând unităţi Volvo noi (cap tractor) şi remorci Schmidt.
În 2002, apărea imensa oportunitate de a extinde afacerea în afara României. În acel an s-a născut Edy International Spedition (Edy este numele fiului patronului). Transportul internaţional genera profituri uriaşe, iar, în 2005, patronul Edy Spedition şi-a dat şansa că poate dubla flota de TIR-uri.
În 2005, Alin Popa, patronul Edy International Spedition şi Alin Trans, vindea 17,5% din acţiuni fondului de investiţii Balkan Accession Fund.
Citeşte şi Fiul patronului Edy Spedition studiază la Paris
Vârful Edy Spedition a fost atins în 2008. Patronul Alin Popa cumpărase deja 1.250 de camioane. Cifra de afaceri era de 150 de milioane de euro, 43% din transporturi rutiere şi 46% din distribuţia de carburanţi.
Însă, în acel an, veniturile Edy Spedition au fost depăşite de Diesel One. Aşa că o echipă de directori angajaţi de Alin Popa la Edy Spedition au ales să ia nişte măsuri ciudate. Cea mai ciudată: renunţarea la poliţa CASCO pentru camioane. Una inteligentă: returnarea a 200 de camioane către compania Volvo, în sistem buy-back, mutare care a adus 5 milioane de euro.
Concurenţa pentru Edy Spedition devenisă acerbă. Lazăr International Company era în creştere, Dumagas la fel, Dunca Expediţii ajunsese la 500 de camioane.
Până în 2013-2017, patronul Edy Spedition îşi propusese să ajungă cel mai mare operator de transport din Europa Centrală şi de Est. Cert este că Edy Spedition a rămas cel mai mare transportator din România. Rămâne de văzut dacă planul lui Alin Popa va reuşi chiar şi după moartea sa.