Fiecare unitate de invatamant preuniversitar va avea cate o comisie pentru asigurarea calitatii in educatie. Acest lucru reprezinta o premiera in tara noastra si este stipulat, de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii, in noul regulament scolar. Principalele obiective ale acesteia constau in evaluarea calitatii procesului instructiv-educativ, precum si in propunerea de noi strategii de invatare.
Momentan, comisia se afla doar la stadiul de proiect, urmand ca Ministerul Educatiei si Cercetarii sa adopte indicatorii de performanta si metodologia necesara in baza careia unitatea scolara va elabora si adopta propria strategie si propriul regulament de functionare. Potrivit reprezentantilor Inspectoratului Scolar Judetean Constanta, Comisia pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii in Educatie va fi formata din minimum 39 de membri, conducerea fiind asigurata de catre directorul unitatii de invatamant sau de catre o alta persoana desemnata de acesta. Din comisie vor face parte atat reprezentanti ai colectivului profesoral, cat si ai parintilor.
In cazul invatamantului liceal si postliceal, vor fi cooptati si reprezentantii elevilor si ai Consiliului Local. Anual, trebuie elaborat un raport de evaluare interna privind calitatea educatiei in unitatea scolara respectiva, pe baza caruia directorul intocmeste raportul general privind starea si calitatea invatamantului in institutie. Raportul este adus la cunostinta elevilor si a parintilor, prin afisare sau publicare si este pus la dispozitia evaluatorului extern, care in cazul de fata este reprezentat de Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar si de Ministerul Educatiei si Cercetarii.