» In timp ce numarul masinilor ridicate creste ametitor, parcarile raman doar pe hartie.
» Primaria Capitalei ne promite din anul 2000 ca va construi parcaje subterane, dar pana acum nici macar nu a inceput vreuna.
» Numarul proiectelor s-a redus, iar durata de implementare a crescut.
Parcarile promise de municipalitate inca de pe vremea fostului primar Basescu au ramas tot la stadiul de proiect, in timp ce soferii se trezesc din ce in ce mai des cu masinile ridicate de pe domeniul public. Actualii edili vor sa gaseasca firme interesate pentru construirea a opt parcaje subterane de mare capacitate din cele 20 anuntate in urma cu cativa ani. Procedurile insa sunt destul de complicate si vor dura cel putin pana la sfarsitul acestui an, urmand ca lucrarile sa inceapa, in cel mai bun caz, in 2010. Cand se vor incheia, nimeni nu poate spune.
Gara de Nord, exemplu de delasare
Primul care a anuntat construirea unei parcari la Gara de Nord a fost fostul primar Traian Basescu. La acea vreme, s-au dus lupte grele cu cei de la PSD, majoritari in Consiliul General al Municipiului Bucuresti, pentru a se aproba aceasta investitie. Dupa ce a fost obtinuta finantarea necesara de la Banca Europeana de Investitii in 2001, creditul a fost anulat doi ani mai tarziu de Guvern si apoi proiectul a fost reluat in 2005.
A urmat apoi un litigiu intre Primarie si Ministerul Transporturilor pentru transferul terenului, iar in prezent se asteapta organizarea licitatiei pentru alegerea constructorului care va suporta si investitia. In afara de parcarea de la Gara de Nord, primaria mai are in vedere inca sapte amplasamente: Piata Presei Libere, Piata Walter Maracineanu, Piata Alba Iulia, Piata Dorobanti, Edgar Quinet, Piata Charles de Gaulle si Piata Revolutiei. Pentru toate, se cauta investitori care sa se ocupe de constructie si de partea financiara, urmand ca edilii sa le puna la dispozitie terenurile.
A scazut numarul de parcari
Daca in 2007 edilii promiteau construirea a 20 de parcari subterane, acum numarul lor a scazut la opt. "Aceasta este o chestiune noua pentru noi deoarece se va merge pe varianta unui parteneriat public-privat. Am zis sa o luam treptat pentru ca lucrarile antreneaza volume mari de excavatii, introducerea unor tensiuni in trafic etc. Daca lucrurile vor merge bine, vom scoate la licitatie, anul viitor, sicelelalte parcari", a declarat Mircea Raicu, viceprimar general. Anuntul pentru participarea la licitatie va fi lansat peste o luna, dar procedurile de atribuire se vor finaliza abia spre sfarsitul acestui an. Firmele care vor construi parcarile isi vor recupera banii investiti din taxele impuse soferilor. Dupa 35 de ani, parcarile vor reveni Primariei Capitalei, dupa ce firmele isi vor amortiza investitiile si vor obtine si un profit.