“Parcajele Dalli vor disparea, pe masura ce apar noile parcari”, a declarat ieri primarul Videanu, care a promis ca va realiza, impreuna cu investitori privati, peste 20 de parcari de mari dimensiuni. Municipalitatea vrea sa renunte, in zona centrala, la parcajele de suprafata si sa elibereze arterele de masinile parcate la Dalli. Edilii vor sa construiasca parcari subterane si sa se descongestioneze astfel strazile principale si secundare pe care masinile erau parcate la intamplare, deseori ilegal.
Construirea de noi parcari in cele 20 de locatii stabilite pana in prezent de primarie va costa 500-600 de milioane de euro, care vor fi asigurate de firmele private care vor incheia contracte de parteneriat public-privat cu municipalitatea. Investitorii isi vor recupera banii prin aplicarea unor taxe de parcare. Nivelul acestora va trebui sa fie suportabil pentru bucuresteni, dupa cum a precizat Videanu. Acesta va cere firmelor sa stabileasca tarife diferite pentru cei care stationeaza o ora si pentru cei care vor sta mai mult.
In stadiul cel mai avansat se afla proiectul de construire a parcarii de la Gara de Nord, care urmeaza sa fie adjudecat in urma licitatiei organizate de primarie, iar lucrarile vor incepe in cursul acestui an. Celelalte proiecte urmeaza sa fie scoase la licitatie intr-un singur pachet.
Un plan de 600.000 de euro
Pentru ca municipalitatea sa stie care este necesarul de locuri de parcare in zona inelului principal de circulatie (delimitat de Stefan cel Mare, Pasajul Barasab, Soseaua Progresului, Piata Sudului etc.), se va realiza o strategie. Aceasta va avea la baza un studiu realizat de catre o firma privata care va costa 600.000 de euro. Videanu a precizat ca nu se va cheltui din banii publici si ca intregul cost al proiectului va fi suportat din fonduri nerambursabile.
Strategia primariei vizeaza parcarile din zona centrala si de pe strazile secundare, adiacente celor principale. Pe acestea din urma se va largi carosabilul si se vor introduce sensuri unice, iar locurile de parcare vor fi la sol. In cartiere, se vor construi parcari multietajate, pe structuri metalice care pot fi repede montate.