Parcarea subterană de la Universitate, inaugurată joi, a fost construită în parteneriat public-privat şi are o capacitate de 425 de locuri pentru autoturisme şi 21 pentru motociclete, potrivit Agerpres.
Intrarea în parcare se va face prin străzile Academiei şi Caragiu, iar ieşirea pe la Muzeul de Istorie al Municipiului Bucureşti, pe bd. I.C. Brătianu.
„Avem parcare la Universitate. Nu întotdeauna lucrurile merg cum ar trebui să meargă, dar iată că este gata şi o să urmeze zeci de alte parcări. Să fie clar pentru toată lumea că intrăm într-o ordine normală prin construirea parcărilor subterane. În acest fel străzile rămân libere, trotuarele de asemenea şi cu spaţii pedestriene corespunzătoare. Adică exact ceea ce ne-am propus am spus şi am făcut”, a declarat, la inaugurare, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.
El a avertizat că maşinile parcate neregulamentar vor fi ridicate.
Tariful pe oră în această parcare va fi de 2,5 lei, maximum zilnic – 25 de lei, cu menţiunea că în primele două săptămâni de la inaugurare parcarea va fi gratuită, iar în luna următoare perioadei de promoţie primele două ore, de asemenea, vor fi gratuite.
Citeşte şi Oprescu: Am terminat prima parcare subterană la km 0 al Capitalei construită în ultimii 20 de ani
În cazul abonamentelor, costul pe o lună pentru un autoturism este de 499 lei, iar pentru motociclete 199 lei.
De asemenea, mai există posibilitatea încheierii unor abonamente pe 10 ore/zi urmând ca pe lună să se plătească 349 lei, iar cei care doresc să-şi parcheze maşina noaptea timp de 10 ore costul unui astfel de abonament va fi 149 lei.
Sorin Oprescu a mai precizat că în Centrul Istoric urmează să fie construită o a doua parcare în partea de sud spre Cheiul Dâmboviţei, pe str. Nicolae Tonitza.
De asemenea, Oprescu a menţionat că vor începe lucrările la parcarea subterană de pe str. Edgar Quinet, care va avea o capacitate de 320 de locuri şi care va fi legată de cea de la Intercontinental.
Edilul-şef a spus că are în vedere în următoarea perioadă fluidizarea circulaţiei în zona Splaiul Independenţei unde în fiecare sfârşit de săptămână se înregistrează blocaje în trafic.
Toate rampele sunt prevăzute cu sistem de degivrare automat şi, de asemenea, există patru automate de plată monitorizate ce permit plata cash sau cu carduri bancare.
Parcarea este dispusă pe trei niveluri şi este dotată cu tehnologie de ultimă oră, precum detecţia locurilor ocupate, sistem de citire automată a plăcuţelor de înmatriculare, sistem de automate de plată, de detecţie a emisiilor de carbon, a incendiilor, locuri de parcare pentru vehicule electrice şi pentru persoane cu dizabilităţi. Parcarea mai este prevăzută cu două ascensoare, sistem de evacuare rapidă a noxelor şi a fumului.
Costul lucrării se ridică la 10 milioane de euro suportaţi integral de către constructor. Parcarea a fost concesionată pentru 39 de ani de către societatea Interparking.
Cât priveşte piaţeta de la Universitate aceasta a fost amenajată, potrivit primarului general, prin respectarea planului arhitectural din perioada interbelică. Astfel, au fost plantaţi mesteceni şi stejari, iar la amenajarea acesteia s-au utilizat betonul alb şi piatră cubică, urmând ca în aproximativ două luni să fie creat şi un spaţiu expoziţional în aer liber.
Oprescu a mai spus că în piaţetă urmează să fie amenajată o cafenea.