» O parcare subterana cu 1.700 de locuri va fi amenajata, in circa un an de zile, sub parcul din fata Ministerului Transporturilor.
» Proiectul, pus initial in discutie in anul 2000, vizeaza descongestionarea traficului in zona Garii de Nord.
Cu o valoare de investitie estimata la 22,9 milioane euro, parcajul subteran "Parking Nord" va avea trei niveluri, asigurand accesul a 1.700 de autoturisme. De asemenea, proiectul prevede constructia pe un nivel a unei autogari pentru transport interurban cu microbuze, cu doua accese de intrare si patru de iesire si cu un acces pietonal din Gara de Nord. In imediata vecinatate vor fi amenajate spatii comerciale si dotari pentru aparare civila. "Studiul de fezabilitate pentru parcare este deja intocmit, iar in perioada imediat urmatoare se va realiza si transferul terenului din administrarea Ministerului Transporturilor in administrarea municipalitatii. Ulterior, Primaria Capitalei va declansa procedurile de licitatie pentru desemnarea firmei care se va ocupa de constructia parcajului", a declarat Madalin Dumitru, directorul Directiei Generale de Infrastructura si Servicii Publice din cadrul municipalitatii.
Trafic fluidizat
Pus initial in discutie in anul 2000, proiectul de la Gara de Nord a fost blocat in tot acest timp din diferite motive. In prima faza, fostul primar Traian Basescu obtinuse chiar si un credit pentru realizarea lui de la Banca Europeana de Investitii, insa neintelegerile dintre edil si guvernul PSD au dus la anularea creditului in 2003. Intre timp, proiectul a fost licitat si adjudecat de o firma greceasca, insa au existat piedici din partea Ministerului Transporturilor, care – conform unor surse din cadrul municipalitatii – nu dorea sa i se strice parcul de sub ferestre. "Deblocarea acestui proiect indelung tergiversat inseamna, in primul rand, descongestionarea traficului in zona Garii de Nord. Dupa construirea parcajului subteran, parcul din fata ministerului va fi amenajat ca parc", a declarat primarul general Sorin Oprescu.
La randul sau, fostul primar general Adriean Videanu a fost cel mai productiv edil la capitolul "promisiuni de parcari". In campania electorala, acesta a anuntat parcari de toate felurile – subterane, supraterane si terane. Dupa cei patru ani de mandat, nici o parcare din cele promise nu a fost insa construita.