» Clasele de la scoala din satul Brateni au fost comasate la scoala din comuna Dobarceni.
» Elevii parcurg zilnic cate sase kilometri pe jos.
Desfiintarea invatamantului simultan la gimnaziu, la ordinul ministrului, produce victime in randul copiilor care sunt nevoiti sa invete in clase supraaglomerate. Mai grav decat atat este faptul ca micutii au de parcurs zilnic cel putin 6 kilometri pana la scoala unde au fost trimisi sa invete. Pana la scoala din comuna au de traversat vreo patru kilometri printr-o padure, fiind expusi in orice moment pericolelor. Clasele de la scoala din satul Brateni au fost comasate la scoala din comuna Dobarceni. Micutii nu au nicio vina pentru faptul ca elevii de la clasele V-VIII, colegii lor mai mari, au fost tinta noilor decizii ministeriale, insa fac zilnic acest efort ca sa invete buchia cartii. Desi conducerea Inspectoratului scolar Botosani a solicitat primariilor pe raza carora au loc astfel de comasari sa ia masuri astfel incat copiii sa nu fie supusi acestor traume zilnice, Primaria Dobarceni nu a luat nicio masura pentru situatia de la Bratieni. De mai bine de doua saptamani, de cand a inceput scoala, micutii se chinuiesc cu ghiozdanele in spate dis-de-dimineata sa ajunga la scoala, ca sa nu fie declarati absenti. si acum vremea inca tine cu ei dar peste o luna zapezile vor fi o adevarata povara.
Se cere interventia prefectului
in cazul in care primaria nu le va pune micutilor o masina la dispozitie, fie prin colaborarea parintilor, fie din fondurile institutiei, conducerea sindicatului va solicita interventia prefectului Gheorghe Sorescu pentru ca elevii "adoptati" de scoala de la Dobarceni sa primeasca un mijloc de transport cu care sa se deplaseze la scoala in conditiile unui invatamant european. "Liderul sindical ni s-a plans ca e greu pentru copii sa mearga sase kilometri pe jos, din care 4 printr-o padure. Va dati seama ca in orice moment li se poate intampla ceva, sunt niste copii", a declarat Maria Tipirigan, liderul Sindicatului Invatamantului Preuniversitar Botosani.